۰۴/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ دوشنبه

صبح قزوین صادرات فرآورده‌های دامپزشکی قزوین به ۱۶ کشور
کد خبر: ۳۶۹۵۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۶ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد:

صادرات فرآورده‌های دامپزشکی قزوین به ۱۶ کشور

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از صادرات ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی فرآورده‌های دامپزشکی قزوین به ۱۶ کشور جهان در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات فرآورده‌های دامپزشکی قزوین به ۱۶ کشور
مهدی جلوخانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در خصوص اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قزوین در راستای حفظ سلامت شهروندان اظهار کرد: تعداد کشتارهای دام در سطح استان قزوین شامل 66 هزار و 246 راس و برای طیور ۱۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۲۶۲ قطعه بوده است.

بازدید بیش از ۵۲ هزار مرکز عرضه فرآورده‌های دامی در استان

وی در ادامه با تاکید بر بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور استان گفت: به منظور اجرای عمليات نظارت بهداشتی بر توليد، توزيع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی، بازدید از ۵۲ هزار و ۶۸۴ مرکز عرضه در سطح استان قزوین طی 6 ماه نخست سال جاری انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های مهم در حوزه بهداشت عمومی و موادغذایی انجام نمونه‌برداری و پایش فصلی از فرآورده‌های خام دامی از قبیل شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت سفید، آلایش خوراکی همچنین خوراک دام و طیور و آبزیان است. 

صادرات 1469 تن تخم‌مرغ در ۶ ماهه ابتدای سال جاری

وی در ادامه به آمار صادرات محصولات کشاورزی حوزه اداره کل دامپزشکی در 6 ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال در مجموع یک هزار و ۴۶۹ تُن تخم‌مرغ خوراکی به کشورهای افغانستان، عراق و قطر صادر شده است.

جلوخانی از صادرات حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی فرآورده‌های دامپزشکی استان قزوین به ۱۶ کشور دنیا خبر داد و عنوان کرد: میزان محصولات لبنی صادر شده از استان قزوین به کشورهای آذربایجان، عمان و سوریه هم در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال 205 تن بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین میزان صادرات انجام شده در حوزه آبزیان زینتی 212 هزار و 400 قطعه بوده که به کشورهای عراق، قبرس، لبنان، کویت، عمان، ترکیه و آذربایجان صادر شده است.

این مسئول در پایان به صادرات 638 تُن گوشت منجمد به کشور عراق اشاره کرد و گفت: همچنین تایید سلامت برای خروج از کشور 25 قلاده حیوانات خانگی به کشورهای کانادا، آلمان، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، ارمنستان و عراق طی 6 ماه نخست امسال صادر شد.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان