۰۴/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ دوشنبه

صبح قزوین ۷۹۱ زندانی قزوین صاحب شغل شدند
کد خبر: ۳۶۹۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۶ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در ۶ ماهه نخست سال جاری؛

۷۹۱ زندانی قزوین صاحب شغل شدند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین از ایجاد اشتغال برای ۷۹۱ مددجوی زندان استان قزوین در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

۷۹۱ زندانی قزوین صاحب شغل شدند
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، فرهاد بهرامی با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای مددجویان زندان گفت: فراهم کردن شرایط اشتغال برای مددجویان زندان علاوه‌بر تامین مایحتاج مورد نیاز خانواده، موجب می‌شود تا زندانیان پس از آزادی با مهارتی که در زندان کسب کرده‌اند، بتوانند برای خود کسب و کار ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بدون شک ایجاد اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آن‌ها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

بهرامی افزود: با توجه به تلاش‌های انجام شده در نیمه نخست سال جاری برای 791 مددجوی زندان‌های استان اشتغال ایجاد شده است که 501 نفر به صورت اشتغال کارگاهی درون زندان، 195 نفر اعزام به کار بیرون از زندان و 95 نفر نیز به صورت اشتغال نشسته در حال فعالیت هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: زندان به عنوان یکی از ابزار‌های قانونی و اجتناب‌ناپذیر در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش بزهکاری افراد بوده و به همین خاطر بهترین راهکار برای تحقق این امر، آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه آموزی در جهت باز اجتماعی کردن مجرمان است.
انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان