۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین عملیات «وعده صادق» منطبق بر آیات الهی
کد خبر: ۳۶۹۵۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۵ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت:

عملیات «وعده صادق» منطبق بر آیات الهی

محمدرضا طاهری جوان نخبه قرآنی استان قزوین کارشناس امور قرآنی در یادداشتی نوشت: سپاه با حمله به مواضع رژیم واژه «ان نتصروا الله» را به تفسیر کشید، در مقابل این حمله سپاه وعده نصر و یاری خداوند حتمی است‌، چنانچه می‌فرماید«وکان علینا نصر المومنین» و این نصرالهی ذلت دشمن را به دنبال دارد.

عملیات «وعده صادق» منطبق بر آیات الهی
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نیروهای مسلح ما در عملیات «وعده صادق2» دستان انتقام گیرنده الهی بودند چناچه می‌فرماید «قاتلوهم یعذبهم الله بایدیکم»، خدای متعال به واسطه سپاه پاسداران دشمن خبیث صهیونیستی را خار کرد.
 
عملیات غرور آفرین «وعده صادق2» تعبیر درست «فسعوا الی ذکر الله» بود، این اقدام مقتدرانه پاسخ به جسارت‌ها و گنده گویی‌‌‎های دشمن و امری عملی و توحیدی بود.
 
نیروی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران؛ مصداق دقیق «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» هستند، این سپاهی که امروز دشمن از نام او وحشت و خداوند به واسطه آن دشمن را عقب رانده و مجازات فرموده؛ همان سپاهی است که در مصائب و حوادث تلخ گوناگون کنار مردم ایستاده و جان خود را سپر بلای مردم کرده است.
 
نیروهای مسلح ما برای بار دوم پوشالی بودن و شکننده بودن قدرت رژیم را برای بار دوم به نمایش گذاشتند.
 
نیروهای مسلح در راس آن سپاه عزیز نشان داد رژیم خبیث از لانه عنکبوت هم سست‌تر است و این قدرت ظاهری در رسانه خیمه‌ شب بازی بیش نیست، ضربات مهلک سپاه بر پیکره فرسوده رژیم صهیونیستی تمام آزادی خواهان جهان را به وجد آورده است.
 
پاسخ ایران به جنایات رژیم قانونی، شرعی و طبق نص صریح آیات قرآن است؛ خونخواهی شهدای اخیر در راس آن شهید دکتر هنیه و سردار شهید نیلفروشان‌ و قصاص دشمن حریم شکن حیات طیبه به وجود می‌آورد، این حیات ابتدا از برکت خون شهید است که درخت تنومند اسلام را آب یاری می‌کند و دوما حیاتِ به واسطه قصاص است، چناچه قران می‌فرماید «ولکم فی القصاص حیاه».
 
مراد از این حیات در این آیه؛ اولاحیات اجتماعی است که جامعه را از عادی‌سازی تجاوز بازمی‌دارد، دوما ترس افکندن به هیمنه دشمن از دست‌اندازی مجدد و اقدامی در جهت برقراری عدالت است.
 
سپاه معنای دقیق جمله ان نتصروا الله است

سپاه با حمله به مواضع رژیم واژه «ان نتصروا الله» را به تفسیر کشید، در مقابل این حمله سپاه وعده نصر و یاری خداوند حتمی است‌، چنانچه می‌فرماید«وکان علینا نصر المومنین» و این نصرالهی ذلت دشمن را به دنبال دارد، در ادامه آیه شریفه می‌فرماید «والذین کفروا فتعسا لهم و اضل اعمالهم» یعنی به واسطه این نصرالهی محاسبه و برنامه دشمن بهم می‌ریزد و این نصر الهی است.
 
امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمن پیشگام است، عطش نابودی رژیم غاصب در فرماندهان و سربازان ما قابل شهود است.
 
نیروهای مسلح و در راس آن سپاه مقتدر منتظر یک اشاره رهبر معظم هستند تا طومار این غده بدخیم را در هم بپیچند.
 
و خداوند مقدر فرموده است نابودی این رژیم نامشروع توسط سربازان حضرت حجت(عج) و حضرت امام خامنه‌ای رقم بخورد، ما در کتب تاریخی خود مکر را پیش بینی این اتفاق را شنیده‌ایم و انتظار می‌کشیم که خداوند این ملت مومن را مشمول «ونجعلهم ائمه و نجعلم وارثین» کند.
 
آمادگی برای نبرد از اوجب واجبات است، ما مانند مقتدا و مولایمان حضرت امیرالمومنین (ع) اهل صلحیم ولیکن در جنگ تبحر داریم، اسلام علاقه‌مند به جنگ نیست ولی از جنگ گریزان و وحشت زده نیست.
 
یک صحبتی از امیرسیاری اخیرا منتشر شد که فرمودند اگر صلح می‌خواهی آماده جنگ شو، این دقیقا بر طبق آیات الهی است. چنانچه می‌فرماید «و اعدو لهم ماسطتعم من قوه» هرچه دارید بکار بگیرید و مهیای نبرد با متجاوزان شوید؛ طبق این ایه شریفه بر حکومت اسلامی واجب است خود را مهیای جنگ و مقابله با متجاوزین کند.
 
در برابر این راهبرد قرآن کریم عده‌ای در این ایام ذلیلانه وعده‌های حقیرانه‌ای به دشمن دادند که انسان از یادآوری آن احساس خجالت می‌کند، همچنین در آیه شریفه دیگر در باب قتال و جنگ می‌فرماید «فلیقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب» در راه خداوند که همان راه حق و عدالت است قتال کنید.
 
نتایج این راه چیست؟ قران نتایج را بیان می‌کند که در این‌راه دو سرنوشت در مقابل ما مومنین و آزادی خواهان است که هر دوی آن رستگاری و فلاحت است یا در راه جاری‌سازی عدالت کشته می‌شویم یا غالب بر دشمنان می‌شویم که نتیجه این دو راه اجر عظیم است.

جنگ در راه خدا از نشانه‌های ایمان است
 
بر طبق آیات قرآن کریم جنگ در راه خداوند از ایمان و از نشانه‌های مومن است، «الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله»، کسانی که ایمان آوردند در راه خداوند قتال می‌کنند.
 
و در مقابل این مومنین جنود شیاطین به قتال ایستاده‌اند که عقیده اینها سست و بی‌ثبات است، «ان کید شیطان کان ضعیفا».
 
امروز شیاطین انسی و جنی عالم در مقابل ما و جبهه مقاومت ایستاده‌اند. امروز نیروهای مسلح ما در مقابل این حجم از وحشی‌گری نظامی و روانی به قوت ایستاده است و وظیفه انسانی و شرعی و مقطعی ملت است که همان‌گونه که از این لشکر الهی تاکنون‌حمایت کردند از این پس نیز حامی و همدل آن باشند.

یهود بدترین دشمن مسلمانان است
 
عداوت و دشمنی اسرائیل خبیث و یهود مقطعی نیست و از ابتدای شکوفایی اسلام بوده است، چنانچه در قرآن آمده است « لتجدن أشد ٱلناس عدوةࣰ للذين ءامنوا ٱلۡيهود وٱلذين أشۡركوا» تعبیر آیه این است ای ملل مسلمین، دشمن‌ترین دشمن شما یهود است و در ادامه آن کفار!
 
«واو» میان یهود و کفار در این آیه شریفه واو عطف است؛ یکی از ویژگی های واو عطف اولویت بخشی است، یعنی ابتدا یهود دشمن اصلی شماست و سپس سایر مشرکین و مرتدین.
 
البته تمام یهودیان دشمن ما نیستند همانطور که قرآن میفرماید «کثیرا منهم»، نشان از این است که قسمی از اینها عداوت و فساد دارند نه تمامی آنها به طور صد در صدی و تا اینها دشمنی و عداوتشان ریشه‌کن‌ نشود ما طبق آیات قرآن‌ معاف از جنگ نخواهیم بود «وقاتلوهم حتی لا یکون فتنه» تا زمانی که فتنه‌ها از میان برود جنگ تکلیف ماست.
 
امروز خونخوارترین افراد مدعی انسانیت هستند، کسانی از انسانیت و حقوق بشر دم می‌زنند که نشان دادند درنده‌خوهایی هستند که به اطفال هم رحم ‌نمی‌کنند و حامیان آنها از خودشان پست‌ترند چرا که در برابر این جنایت فجیح صامت و خاموشند.
 
رژیم جنایتکار، این سگ هار آمریکا در منطقه با این شرارت‌هایش مستحق نابودی است، رژیم خبیث شر مطلق و باید ریشه‌کن شود و این خواهد شد چرا که وعده الهی است، قدرت نابودی رژیم غاصب اسرائیل به مدد الهی در دستان جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است.
 
رژیم صهیونیستی با حماقت‌هایش نابودی خود را به جلو انداخته و به امید خدا افتخار نابودی‌اش نصیب شیر مردان ایرانی و فرزندان سلمان فارسی است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان