۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین توصیه‌های پلیس راه قزوین در هوای بارانی
کد خبر: ۳۶۹۴۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۷ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

با اولین باران پاییزی منتشر شد؛

توصیه‌های پلیس راه قزوین در هوای بارانی

رئيس پليس راه استان قزوین از بارش باران در اکثر جاده‌هاي استان خبر داده و از رانندگان خواست با احتياط بيش‌تري رانندگي کنند.

توصیه‌های پلیس راه قزوین در هوای بارانی
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» به نقل از خبرگزاری پلیس قزوین، فرهاد ذاکري‌منش اظهار کرد: با توجه به بارش باران در نقاط مختلف استان، رانندگان با احتياط کامل رانندگي کنند و در جاده‌ها به خصوص در گردنه‌ها و ارتفاعات بايد دو مولفه سرعت مطمئنه و فاصله طولي مناسب را مورد توجه قرار دهند.

وي افزود: لغزندگي و مه جاده‌ها يکي از عوامل مهم حوادث رانندگي است و رانندگان براي پيشگيري از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهاني بپرهيزند، رانندگي در هواي باراني دقت و احتياط بيش‌تري را مي‌طلبد و با سرعت مطمئنه در همه شرايط مي‌توانيد کنترل خودرو را در اختيار داشته باشيد.

ذاکري‌منش بيان کرد: با توجه به شرايط جوي و بارندگي و آب گرفتگي معابر و لغزنده بودن سطح خيابان‌ها، رانندگان ضمن رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولي با خودروي جلويي، مراعات حال عابران پياده را نمايند.

رئيس پليس راه استان با توصيه به هم‌وطنان مبني بر اينکه حتي‌الامکان از سفرهاي غيرضروري خودداري کنند، اظهار کرد: تيغه‌هاي برف پاک‌کن را تميز و سالم نگه داريد، قبل از حرکت حتماً مخزن شيشه‌شوي خودرو را پر نماييد و از سالم بودن آن مطمئن شده و همواره از سالم بودن سيستم بخاري خودرو در اين فصل مطمئن شويد و قبل از حرکت نسبت به بازديد از خودرو خود اقدام نماييد.

ذاکري‌منش در پايان خاطرنشان کرد: مأموران پليس راه با آمادگي کامل براي پيش‌گيري از حوادث احتمالي و روان‌سازي در جاده‌هاي استان مستقر هستند.

انتهای خبر/۱۴۰۴
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان