۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین نقش بی‌بدیل امدادگران هلال احمر در دفاع مقدس
کد خبر: ۳۶۹۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۵ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد:

نقش بی‌بدیل امدادگران هلال احمر در دفاع مقدس

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بر نقش موثر امدادگران هلال احمر در دوران دفاع مقدس در حفظ جان مجروحان و رزمندگان تاکید کرد.

نقش بی‌بدیل امدادگران هلال احمر در دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، پیرحسین کولیوند در اولین یادواره استانی ۲۲ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت جمعیت هلال احمر استان قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات شهدای امدادگر قزوینی برگزاری همین یادآوره‌ها و زنده نگه داشتن یادشان است.
 
وی با اشاره به قرآنی بودن عمل و رفتار شهدا افزود: رزمندگان دفاع مقدس از دل مردم بودند که از اقصی نقاط کشور به خط مقدم هجرت می‌کردند و عالی‌ترین درجه از طرف خداوند به این عزیزان تعلق می‌گرفت. 
 
رئیس جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد: رسم شهدا و رزمندگان این بود که اگر رهبری فرمانی صادر می‌کرد، همه به سمت جبهه‌ها می‌دویدند و دعواها سر سربند نام‌های اعظم اهل بیت بود و همه با اشتیاق و رضایت برای ثبت‌نام حضور در خط مقدم پیش قدم می‌شدند.
 
کولیوند با اشاره به نقش محوری امدادگران در خط مقدم تاکید کرد: امداگران خودشان سلاحی برای دفاع نداشتند اما جان‌ هم‌وطنان خود را نجات می‌دادند، لذا اولین هدف امدادگران در جبهه‌های جنگ کار جهادی درمانی، مومنانه، صادقانه بود. 
 
وی با بیان نقش مهم امدادگران در دوران جنگ ادامه داد: پایداری مجروح برای زنده ماندن و انتقال آن‌ها به پشت خط جبهه‌ها یکی از نفش‌های مهم این امدادگران جهادی بود که برای سلامت مردم عزیز حتی حاضر بودند جانشان را هم فدا کنند و این کار را هم کردند. 

 
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نقش ساماندهی رزمندگان و تقویت روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان را برعهده داشت، عنوان کرد: ایثار و فداکاری امدادگران در میدان جنگ بی‌نظیر بود و آن‌ها با تعصب در این راه قدم گذاشتند.
 
این مسئول اذعان کرد: همچنین امدادگران فقط به کار درمانی بسنده نمی‌کردند و در کارهای دیگر حضور داشتند برای مثال برای اسرای عراقی و آواره‌های جنگی اردوگاه می‌زدند و پشتیبانی و هماهنگی برنامه‌های دیگر را بر عهده داشتند. 
 
کولیوند ابراز کرد: جمعیت هلال احمر برای بالا بردن سطح تاب‌آوری مردم، رد و بدل نامه‌ها، شناسایی مفقودین، کمک به بازگشت آزاده‌ها، زحمات بسیاری کشید و غالب این افراد جوانان و نوجوانی بودند که با جان و دل برای خدمت‌رسانی پیش قدم می‌شدند.
 
وی تشریح کرد: اصلی‌ترین پیام شهدا این است که جوانان امروزی رفتار شهدا را درک کنند و به انگیزه‌، نگاه و کلام شهدا بادقت و عمق وجود بنگرند و به عنوان الگو در زندگی خود از آن بهره بگیرند. 
 
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: فرصت زیادی برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا وجود ندارد و من همیشه به همکاران گوش‌زد می‌کنم که خانواده شهدا را فراموش نکنید و هر از گاهی به خانواده شهدا سر بزنید تا آن‌ها هم نور امیدی در دلشان باشد که هیچ‌گاه این خانواده‌های محترم فراموش نمی‌شوند و مردم در هر قشری به یاد شهدا و خانواده‌هایشان هستند و یاد شهیدانشان را هم زنده نگه می‌دارند.

هلال احمر، کانون ارتباطی حکومت و مردم 
 
محمدمهدی اعلایی در این مراسم اظهار کرد: یکی از کانون‌های ارتباطی بین حاکمیت و مردم؛ جمعیت هلال احمر است. در نگاه اول شاید خیلی از کسانی که آشنایی کمی با جمعیت هلال‌احمر دارند، این سازمان را کوچک بشمارند و آن را در فضای ابتدایی یک مجموعه عادی ببینند.
 
وی افزود: شاید کسانی که می‌توانند درخشش و امیدافرینی جمعیت هلال احمر را بهتر درک کنند، کسانی هستند که طعم تلخ حوادث و وقایع و طعم شیرینی خدمت‌رسانی و زحمات امدادگران و کادر درمان را چشیده‌اند.
 
استاندار قزوین با اشاره به درک مردم در حوادث از هلال احمر بیان کرد: وقتی که مردم درگیر حوادث و پدیده‌های طبیعی می‌شوند در آن هنگام وقتی حضور امدادگران را در کنار خود حس می‌کنند کمی از دردهایشان تسکین پیدا می‌کند و متوجه می‌شوند که تنها نیستند.
 
این مسئول ادامه داد: همچنین در بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل زمانی که مردم خودروهای هلال احمر و زحمات و شجاعت این عزیزان را می‌بینند یک نور امیدی در دلشان روشن شده و نگاه این افراد به ساختار هلال احمر نگاه عمیق‌تر می‌شود.


اعلایی در ادامه تشریح کرد: کسانی که در حوادث و وقایع طعم خدمت‌رسانی هلال احمر را چشیده‌اند می‌دانند هلال احمر واقعی چیست و چه کارهایی از دستشان برمی‌آید. قطعا افرادی که در شرایط سخت حضور پیدا می‌کنند، خود را برای حوادث بدتر و خطرناک‌تر آماده کرده اند و با روحیه و شجاعت مشغول به خدمت‌رسانی هستند.
 
استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین به نسب وسعت و جمعیت خود در زمینه فخرآوری بارز است و به استان خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم، همچنین تعداد قبل توجهی از امدادگران هلال احمر برای خدمت‌رسانی و حفظ کشور تقدیم نظام و انقلاب شده‌اند که این موضوع از مفاخر استان قزوین به شمار می‌رود. باعث افتخار است که استان ما این نسل شجاع و فداکار را پرورش داده است و خوشبختانه از این افراد در این استان کم نیستند. 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان