۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین صدور ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی
کد خبر: ۳۶۹۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین صورت گرفت؛

صدور ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان قزوین گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی در استان صادر شده و اعتبارات جذب شده برای حمایت از این طرح‌ها ۳۷ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان برای ۸۰۰ طرح بوده است.

صدور ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، سیدمیثم حصاری گفت: به‌ دنبال بازدید اعضای کارگروه اشتغال شهرستان قزوین از طرح‌های مشاغل خانگی در بخش پشتیبان، چهار طرح اشتغال‌زای حوزه صنایع‌دستی با 27 نیروی شاغل شناسایی شد.

وی افزود: در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خانگی، اشتغال‌زایی و راستی‌آزمایی طرح‌های مشاغل خانگی، کارگروه اشتغال شهرستان قزوین متشکل از نمایندگان حوزه معاونت صنایع‌دستی استان، فرمانداری و اداره کار از چهار طرح فعال و اشتغال‌زای این حوزه بازدید کردند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان قزوین افزود: این طرح‌ها در زمینه تولیدات چرمی دست‌دوز با 15 نیروی شاغل، خراطی چوب با هفت نیروی شاغل و گلیم‌بافی با پنج نیروی شاغل فعالیت دارند که پس از شناسایی توسط کارگروه شهرستان و تصویب در کارگروه استانی مجوز مربوطه صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

حصاری در خصوص شرایط مشمولان این طرح‌ها خاطرنشان کرد: مشمولان این طرح‌ها نباید از شاغلان دولتی باشند و افراد تحت پوشش با حمایت از پشتیبان‌ها در مشاغلی که امکان تولید محصول را دارند تحت عنوان مشاغل خانگی اشتغال به کار دارند.

وی اضافه کرد: از مزایای این طرح‌ها کمک به افرادی است که امکان اشتغال در بیرون از منزل را ندارند و این امکان فراهم می شود که ضمن کمک به اقتصاد خانواده در کنار رسیدگی به امورات خانه به حرفه خود نیز اشتغال داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: تا کنون بیش از 2 هزار مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی صادر شده و اعتبارات جذب شده برای حمایت از این طرح‌ها 37 میلیارد و 289 میلیون تومان برای 800 طرح بوده است.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان