۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین تحصیل ۵۱ دانش‌آموز فاقد سرپرست موثر در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۴۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

تحصیل ۵۱ دانش‌آموز فاقد سرپرست موثر در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۱ دانش‌آموز فاقد سرپرست موثر که در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی بهزیستی استان قزوین زندگی می‌‌کنند، همزمان با شروع سال تحصیلی راهی مدرسه شدند.

تحصیل ۵۱ دانش‌آموز فاقد سرپرست موثر در قزوین
علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اقدامات بهزیستی استان برای دانش‌آموزان تحت پوشش اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری شرایط تحصیل ۴۱ دانش‌آموز فاقد سرپرست موثر که در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی بهزیستی استان قزوین زندگی می‌‌کنند، در راستای تحقق توسعه عدالت آموزشی فراهم شد.

وی افزود: امسال از 51 دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی استان قزوین ۲۰ نفر در مقطع اول متوسطه و ۱۵ نفر در مقطع دوم متوسطه و ۱۶ نفر در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل می‌شوند.

شناسایی و پذیرش ۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: از ۱۶ دانش‌آموزی که امسال در مدارس پایه ابتدایی حاضر خواهند شد ۵ نفر بازمانده از تحصیل بودند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شناسایی و پذیرش شدند و با کارهای مددکاری انجام شده امکان تحصیل برای آنان فراهم شد.

وی در ادامه از خرید یک خودروی ون برای جابه‌جایی دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی که فاقد سرپرست موثر هستند خبر داد و گفت: همه تلاش ما فراهم ساختن زمینه ادامه تحصیل برای دانش‌آموزانی است که از امکانات تحصیلی محروم هستند.

دهباشی‌پور عنوان کرد: برای سال تحصیلی جاری ۸۵۰ بسته کامل لوازم التحریر شامل کیف و اقلام آموزشی برای مددجویان نیازمند تحت پوشش بهزیستی استان قزوین آماده و پیش از بازگشایی مدارس در بین آنان توزیع شد.

توزیع ۸۵۰ بسته تحصیلی در بین مددجویان قزوینی 

وی خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته تحصیلی اهدا شده بین مددجویان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده و در مجموع برای تهیه ۸۵۰ بسته تحصیلی ۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: بسته‌های تحصیلی توزیع شده به تفکیک شهرستان‌های تابعه شامل ۱۵۰ بسته برای شهرستان آبیک، ۱۷۷ بسته برای شهرستان قزوین، ۸۷ بسته تحصیلی در بین مددجویان بویین‌زهرایی، ۹۶ بسته در شهرستان البرز، ۳۰۰ بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش در تاکستان و ۴۰ بسته هم در شهرستان آوج بوده است.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان