۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین وحدت توحیدی ماندگار و دشمن‌شکَن است
کد خبر: ۳۶۹۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۳۱ ساعت: ۱۶:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

وحدت توحیدی ماندگار و دشمن‌شکَن است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر همه ما مسلمانان که پیرو کتب آسمانی و انبیای الهی هستیم بر اساس توحید کنار هم قرار بگیریم، وحدتی ایجاد می‌شود که هرگز گسستنی نخواهد بود و وحدتی مبتنی بر یگانگی خداوند تا ابد باقی است.

وحدت توحیدی ماندگار و دشمن‌شکَن است
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ ضمن تبریک میلاد رسول مهربانی‌ها و رحمت و عظمت و کرامت و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: اگر وحدت منشأ قبیله‌ای منطقه‌ای و قومی داشته باشد به تعبیر قرآن «ما عندکم ینفد» است و نمی‌تواند وحدت پایا، پویا و ماندگار باشد.
 
وی افزود: اگر وحدت منشأ توحید داشت این وحدت ماندگار است و به همین دلیل قرآن کریم همواره انسان‌ها را به وحدت توحیدی دعوت کرده و فرموده «واعتصموا به حبل الله جمیعا».
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشریح کرد: اگر همه ما مسلمانان که پیرو کتب آسمانی و انبیای الهی هستیم بر اساس توحید کنار هم قرار بگیریم، وحدتی ایجاد می‌شود که هرگز گسستنی نخواهد بود و وحدتی مبتنی بر یگانگی خداوند تا ابد باقی است.
 
عابدینی ادامه داد: در سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۱ خداوند متعال هر فردی را به ارتباط با خودش و در همین سوره در آیه ۱۰۳ به ارتباط جمعی دعوت می‌کند همه افراد و فرق و ادیان و...را به یک ارتباط جمعی و همگانی دعوت می‌کند.
 
خطیب نماز جمعه استان قزوین عنوان کرد: در ادامه خداوند متعال انسان را به تقوا دعوت می‌کند تقوا هم یعنی حفظ عهد و ایمان اعتقادی و عبادی.یعنی هر گاه در عهد و ایمان اعتقادی محکم شدید بعد از آن نوبت به عبادت می‌رسد. یعنی اگر آفریدگار بودن من را پذیرفتید، عبادت شیطان را کنار بگذارید که دشمن آشکار شماست و من را عبادت کنید که راه مستقیم همان است.
 
وی اضافه کرد: لذا خداوند متعال همه انبیا را برای عبادت پروردگار مبعوث فرمودند و لقد بعثنا فی کل امه رسول انعبدالله و اجتنبوالطاغوت یعنی در هر امتی  برای شما پیامبر، سفیر و رسولی را انتخاب کردیم که من را بپرستید و از شیطان دوری کنید
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: تقوا یعنی حفظ ارتباط انسان با خدا و هرکس این ارتباط را داشته باشد راه درست را پیدا کرده است. ارتباط جمعی با خدا داشته باشید و وحدت همین است.
 
عابدینی تصریح کرد: در ارتباط جمعی خداوند می‌فرماید واعتصموا به حبل الله جمیعا یعنی همه با هم با خدا ارتباط داشته باشید و اگر تصور و شبهه و سوال پیش بیایید که شاید نتوان با وجود منافع و سلایق و گرایشات این ارتباط بوجود بیاید آنجا می‌فرمایند که اهل تقوا و اهل ایمان و اهل عمل باشید که با این سه عنصر می‌توان وحدت جمعی را داشته باشید.
 
این مسئول ادامه داد: ما که پیرو اسلام و مکتب متعالی آن هستیم کتاب واحد داریم و در آن هیچ اختلافی بین فرق نیست قبله واحد داریم همه راه‌ها را قرآن نشان داده است امیدواریم که همه در مسیر وحدت ایمانی،قرانی، توحیدی حرکت کنیم.
 
وی اذعان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی یک روز هم نمی‌تواند در قبال وحدت کشورهای اسلامی دوام بیاورد و مردم مظلوم و بی پناه غزه، لبنان، کرانه باختری و...مظلوم واقع نمی‌شود و ما می‌توانیم این‌ها را از این مظلومیت برهانیم و تمام این‌ها مشروط به تسلیم بودن در پیشگاه الهی و ملتزم به کتاب الهی است.
 
خطیب نماز جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: ان شاالله شاهد روزی باشیم که کشورهای اسلامی بیداری کامل پیدا کنند و امروزه هم به برکت مقاومت اسلامی این بیداری رو به افزونی است و حتی باعث شده که افراد زیادی به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند و اختلاف بین فرق مذهبی کمتر شده است.
 
عابدینی در پایان گفت: یک نمونه آن دیدار مقام معظم رهبری بزرگ مراجع مسلمانان با علما و مراجع اهل سنت و سایر ادیان بود که روز گذشته برگزار شد و ان‌شالله روز به روز محبت و اخوت فرق و ادیان بیش‌تر شود و اتحاد و وحدت دول اسلامی برای ریشه‌کن کردن رژیم منحوس کودک‌کش صهیونیستی برقرار شود.
 
 
انتهای خبر /۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان