۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین وحدت مسلمانان سبب قدرت جبهه حق است
کد خبر: ۳۶۹۳۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۶ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

وحدت مسلمانان سبب قدرت جبهه حق است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چه مسلمانان و جامعه اسلامی با هم متحدتر باشند، در عرصه جهانی قدرت بیش‌تری پیدا خواهند کرد که این وحدت آنان را از گزند دشمنان و مستکبران جهان رهایی خواهد داد.

وحدت مسلمانان سبب قدرت جبهه حق است
آیت‌الله حسین مظفری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: درباره روز میلاد پیامبر اسلام (ص) میان علمای شیعه و اهل سنت دو دیدگاه اصلی بین دوازدهم ربیع‌الاول و هفدهم ربیع‌الاول وجود دارد، اختلاف علمی که می‌توانست به اختلاف عملی تبدیل شود.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) از این تهدید به خوبی استفاده کرده و با ابتکار هفته وحدت را به فرصت تبدیل کرد، چیزی که می‌توانست موجوب اختلاف بین شیعه و سنی شود، اکنون به عنوان نقطه اشتراک و عامل وحدت‌زا بین مسلمانان شده است.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت و اخوت یکی از تاکیدات دین اسلام است، گفت: خداوند در قرآن کریم با بیان عبارت «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا...» می‌فرماید: «و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دل‌های شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید!»
 
وی ادامه داد: هر چه مسلمانان و جامعه اسلامی با هم متحدتر باشند، در عرصه جهانی قدرت بیش‌تری پیدا خواهند کرد که این وحدت آنان را از گزند دشمنان و مستکبران جهان رهایی خواهد داد.
 
مظفری خاطرنشان کرد: صهیونیسم و آمریکا امروز بزرگ‌ترین دشمنان مسلمانان هستند و با جنایات آشکاری که این قدرت‌های مستکبر بر علیه مردم مظلوم فلسطین روا می‌دارند و با توطئه‌های پنهانی که برای دیگر جوامع اسلامی تدارک دیدند، لزوم وحدت و تمسک به ریسمان مشترک الهی بیش از پیش احساس می‌شود.
 
وی افزود: غرب و کشورهای غربی که درگیر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فراوان در درون خود هستند، هیچ‌گاه به به دنبال سود و نفعی برای سایر کشورها نیستند، بلکه با پنهان شدن در پشت فتنه‌ها و توطئه‌ها در پی منافع و اهداف شوم خود هستند.

از شیعیان انگلیسی و سنی‌های آمریکایی حذر کنید
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند که دشمن همواره به دنبال دشمنی و تفرقه‌اندازی است و وحدت مسلمانان آنان را ناراحت می‌کند، پس با اختلافات جزئی مذهبی از مشترکات فراوان دینی و مذهبی غافل نشوند.
 
وی بیان کرد: تعبیر تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری خود بهترین بیان‌کننده دسیسه دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است و دشمن می‌خواهد مسلمانان را به جان هم بیاندازد.
 
مظفری ادامه داد: دشمن با ایجاد شیعیان انگلیسی تندرو به دنبال توهین و برانگیختن احساسات برادران اهل تسنن و با ایجاد گروهک‌های وهابی و تکفیری مانند داعش در اهل تسنن به دنبال کشت و کشتار و اهانت به مقدسات شیعیان است، این کید دشمن است که مسلمان را علیه مسلمان بشوراند.
 
وی افزود: وقتی بنا به اعترافات خود آمریکایی‌ها، داعش تکفیری را ایجاد و حمایت می‌کنند، یعنی به دنبال تقویت اهل سنت نیستند بلکه به دنبال تفرقه‌اندازی و جنگ‌های نیابتی هستند تا محور مقاومت کشورهای مسلمان را تضعیف کرده و آنان را درگیر اختلافات داخلی و جزئی خود کنند تا از اصل مبارزه و وحدت علیه دشمنان کافر و مستکبر غافل شوند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع غزه به عنوان فصل مشترک جامعه اسلامی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دین اسلام بسیار به آن تاکید شده است، حمایت و یاری مظلوم از هر دین و مذهبی است.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در این خصوص می‌فرماید: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یـاری آن مظلـوم برنخیزد، مسلمان نیست.» حال اگر آن مظلوم مسلمان باشد که اهمیت آن بیش‌تر خواهد بود.
 
مظفری در پایان گفت: امروز مردم غزه مظلوم‌ترینِ عالم هستند و اسرائیل و هم‌پیمانانش بدترین جنایات را بر آن‌ها روا داشته‌اند، به استناد آیات قرآن و سنت ائمه اطهار (ع) حمایت از مظلوم وظیفه دینی و انسانی ماست، پس لازم است همه کشورهای مسلمان بر این فصل مشترک اتحاد کنند تا ریشه استکبار در زمین خشکانده شود.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان