۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین رویداد ملی توانمندسازی «حرکت» در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۶ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود؛

رویداد ملی توانمندسازی «حرکت» در قزوین

دبیر رویداد ملی توانمندسازی «حرکت» با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حرکت عمومی در کشور گفت: این رویداد به دنبال گفتمان‌سازی، حرکت عمومی و توانمندسازی فعالان فرهنگی در راستای تربیت حلقه‌های میانی است.

رویداد ملی توانمندسازی «حرکت» در قزوین
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، احسان ملانوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین رویداد ملی توانمندسازی «حرکت» مخصوص فعالان فرهنگی استان قزوین در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با ضرورت و اهداف برگزاری رویداد حرکت گفت: انقلاب اسلامی ایران، چشم‌اندازی بزرگ و جهانی دارد که برآمده از بیانات امامین انقلاب اسلامی می‌باشد و عبارت است از ایجاد تمدن نوین اسلامی. مقام معظم رهبری در سال 98 می‌فرمایند که «برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، باید یک حرکت عمومی معقول، منضبط و با پیشرفت محسوس به سمت چشم‌انداز ایجاد شود و زمینه برای حضور و کنشگری مردم فراهم گردد.» تحقق این مهم با محوریت جوانان مؤمن انقلابی در قامت جریان‌های حلقه‌های میانی صورت می‌گیرد.

دبیر رویداد ملی توانمندسازی «حرکت» در بیان وجه تمایز این رویداد نسبت به رویدادهای مشابه به عملیاتی بودن آن اشاره کرد و افزود: پیش از رویداد حرکت، تجربه چندین کارگاه و دوره ناظر به حرکت عمومی را داشتیم که در گام اول اقدام به آسیب‌شناسی آنها نمودیم. از سوی دیگر سعی کردیم با بررسی رویدادهای مشابه و هم‌چنین برگزاری سلسله جلسات متعدد با حضور افراد مؤثر این رویدادها، اقدام به طراحی رویداد حرکت کنیم تا مزایای سایر رویدادها را حفظ و تقویت و معایب آن را کاهش دهیم. مهم‌ترین مزیتی که توانستیم بر آن تمرکز کنیم، برقرار پیوند و رابطه میان حوزه نظر و عمل بود. به عبارتی دیگر ما سعی کردیم فعالان فرهنگی، فارغ از آنکه در حوزه حرکت عمومی، توانمند می‌شوند؛ برای طراحی عملیات فراگیر نیز تمرین کرده و سعی می‌کنند آموزش‌های ارائه شده را به مرحله عملیات نزدیک کنند.

ملانوری بیان کرد: هم‌چنین دیگر مزیت این رویداد، اهمیت استمرار آن برای ما است. به این معنا که کار اصلی دبیرخانه، پس از رویداد، تازه آغاز خواهد شد و ارتباط‌گیری مستمر با مخاطبین در راستای رفع نیازهای عملیاتی آنها صورت خواهد گرفت. هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های عملیاتی و متناسب با نیاز مخاطبین نیز در دستور کار خواهد بود.

مسئول دبیرخانه رویداد ناظر به فرایند ثبت‌نام تا برگزاری رویداد گفت: رویداد ملی توانمندسازی حرکت، به صورت گروهی و تیمی برگزار می‌شود و حضور افراد به تنهایی امکان‌پذیر نیست. پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام، فرایند گزینش مخاطبین آغاز خواهد شد و علاوه بر مصاحبه، گروه‌ها می‌بایست کارخواستی را طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، تکمیل کنند. نهایتا گروه‌های پذیرفته شده، به رویداد دعوت خواهند شد.

وی در پایان گفت: حرکت عمومی و بسترسازی جهت حضور و کنشگری آحاد مردم، اولویت یک کشور است که اگر جدی گرفته شود و با این راهبرد پیش برویم، یقینا مسائل کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... حل خواهد شد.


انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان