۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین «فلسطین» فصل مشترک وحدت مسلمانان
کد خبر: ۳۶۹۳۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز:

«فلسطین» فصل مشترک وحدت مسلمانان

نفیسه مهرداد خبرنگار حوزه سیاسی صبح قزوین در یادداشتی نوشت: فلسطین، آرمان وحدت‌بخش این روزهای جهان است که وعده تحقق آن را حضرت امام‌خمینی(ره) در آغاز حرکت انقلابی خود به ملت‌های آزاده جهان داد، مسئله‌ای که آزادی‌خواهان را سراسر جهان به واکنش واداشته است.

«فلسطین» فصل مشترک وحدت مسلمانان
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، شاید تا چند سال پیش کسی گمان نمی‌کرد نهضتی که امام خمینی (ره) از سال 1342 آغاز کرد، امروز نه تنها در جهان اسلام بلکه در دل هر انسان آزادی‌خواهی جای پیدا کرده است.
 
بیداری که از ایران و منطقه‌ خاورمیانه و غرب آسیا پا گرفته و به شمال آفریقا و در کشورهای عربی کشانده شده و امروز پرتوی امیدبخش آن حتی در دل ایالات متحده آمریکا دیده می‌شود.
 
فلسطین، آرمان وحدت‌بخش این روزهای جهان است که وعده تحقق آن را حضرت امام‌خمینی (ره) در آغاز حرکت انقلابی خود به ملت‌های آزاده جهان داد، مسئله‌ای که آزادی‌خواهان را سراسر جهان به واکنش واداشته است.
 
عرب و عجم، شیعه و سنی، مسلمان و غیرمسلمان حتی خود یهودیان امروز دلشان از ظلم‌هایی که رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه مردم غزه و فلسطینیان روا می‌دارد خون است.
 
امروز ندای مظلومیت مردم فلسطین نه تنها در دل حیفا و سرزمین‌های اشغالی، بلکه در خیابان‌ها و دانشگاه‌های بزرگ‌ترین حامیان اسرائیل جنایتکار شنیده می‌شود، هر چند هنوز سران برخی کشورهای مسلمان را از خواب غفلت بیدار نکرده است، که بیدار نشود آنکس که خود را به خواب زده است!
 
مسئله فلسطین، همواره به عنوان یک عامل وحدت‌بخش و آرمان مشترک در میان مسلمانان عمل کرده، چرا که این موضوع، ریشه‌های عمیقی در تاریخ و باورهای مشترک مسلمانان دارد.
 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، چرا که مردم آن به عنوان مظلوم‌ترین ملت جهان اسلام شناخته می‌شوند و دفاع از آن‌ها، یک وظیفه دینی برای همه مسلمانان محسوب می‌شود.
 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، چرا که قدس به عنوان اولین قبله مسلمانان و سومین مسجد مقدس اسلام، برای همه مسلمانان جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، چرا که این مسئله فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملی است و به هویت اسلامی همه مسلمانان مرتبط می‌شود.
 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، چرا که مقاومت مردمانش، به عنوان نمادی از مقاومت در برابر ظلم و استکبار، الهام‌بخش مسلمانان در سراسر جهان است.
 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، چرا که دشمنان اسلام، همواره تلاش کرده‌اند تا با ایجاد اختلافات مذهبی و قومی، مسلمانان را از هم جدا کنند و فلسطین، به عنوان یک موضوع مشترک، می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند.
 
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، چرا که رژیم منحوس صهیونیستی سال‌های سال است وحشیانه بر این ملت مظلوم تاخته و در این مدت از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است، جنایاتی که پس از سال‌ها بایکوت و سرپوش گذاشتن توسط حامیان غربی‌اش، حالا به مدد عملیات طوفان‌الاقصی، غزه و فلسطین به حرف اول جهان تبدیل شده است.
 
دنیا اینگونه نمی‌ماند! بیداری اسلامی که روزی تلاش می‌کرد به عنوان یک حرکت خودجوش و فراگیر، مسلمانان را به هویت اسلامی خود آگاه کرده و آن‌ها را برای تحقق آرمان‌های اسلامی متحد کند، امروز با پرچم مظلومیت مردم فلسطین سراسر جهان را بیدار کرده است.
 
در این میان، وحدت مسلمانان نیز به عنوان پیش‌نیازی ضروری برای تحقق این بیداری خواهد بود و قدرت‌های بزرگ و برخی رژیم‌های منطقه‌ای این را درست فهمیده با گذاشتن موانعی به دنبال عدم تحقق آن هستند.
 
آن‌ها با بهره‌گیری از اختلافات مذهبی و قومی، تلاش می‌کنند وحدت را از مسلمانان گرفته و آنان را از هم جدا کنند و یا با ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه، تنش و بی‌اعتمادی بین کشورهای اسلامی ایجاد و افزایش داده و وحدت آن‌ها را تضعیف کنند.

در این میان گاهی اوقات هم، منافع ملی برخی کشورهای اسلامی با منافع کلان جهان اسلام در تضاد قرار می‌گیرد و باعث ایجاد اختلاف و تنش بین آن‌ها می‌شود.
 
ناگفته نماند در این سال‌ها برخی گروه‌های افراطی و تروریستی، با سوء استفاده از نام اسلام، به وجهه اسلام لطمه زده و وحدت مسلمانان را تضعیف کرده‌اند.
 
کما اینکه نهادهای بین‌المللی اسلامی مانند سازمان همکاری اسلامی هم هنوز نتوانسته‌اند نقش موثری در تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان ایفا کنند.
 
در آخر باید گفت، رژیم غاصب اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌زند و مانند آنکس که چیزی برای از دست دادن ندارد، خود را به آب و آتش می‌زند تا کمی مهلت حیات خود را طولانی‌تر کند، برای ناکت کرد این غده سرطانی هیچ راهی جز وحدت و حمایت دسته جمعی از آرمان مشترک و وحدت‌بخش «فلسطین» وجود ندارد.
 
باید دانست که حمایت از فلسطین، نه تنها یک وظیفه دینی و انسانی، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای مسلمانان است.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان