۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین شناسایی ۱۳۶۶ بازمانده از تحصیل در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۴ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

شناسایی ۱۳۶۶ بازمانده از تحصیل در قزوین

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۳۶۶ نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که از این تعداد ۵۴۳ نفر به چرخه آموزش بازگشتند.

شناسایی ۱۳۶۶ بازمانده از تحصیل در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، منیژه تندی در نشست خبری که امروز در آستانه بازگشایی مدارس در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته یک هزار و ۳۶۶ نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که از این تعداد ۵۴۳ نفر به چرخه آموزش بازگشتند.

وی با اشاره به شرایط افراد بازمانده از تحصیل افزود: کسانی که برای ادامه تحصیل جذب نشدند یا اعزام به خارج از کشور داشته یا فوت شده بودند و یا اینکه بیماری صعب العلاج داشتند همچنین تعدادی از بازماندگان از تحصیل دارای معلولیت بودند که از میان، افرادی که شرایط تحصیل داشتند به مدارس استثنایی هدایت شدند.

ثبت‌نام بیش از ۱۹ هزار کلاس اولی برای سال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: امسال ۱۹ هزار و ۷۴۵ نفر دانش‌آموز به غیر از اتباع برای پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کردند که تقریبا نسبت به سال گذشته آمار ثبت‌نام کنندگان حدود ۲ هزار نفر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مدارس ابتدایی استان به صورت تک شیفت است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۳۴ هزار و ۵۲۰ نفر از دانش‌آموزان استان قزوین در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

۲۰ درصد مدارس ابتدایی قزوین به صورت تک‌شیفت است

تندی با اشاره به جذب نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: امسال با توجه به فرآیند جذب و استخدام، نیروهای خیلی خوبی جذب آموزش و پرورش استان شدند به طوریکه از ۳۰۲ نفر سهمیه استان در مقطع ابتدایی ۲۱۲ معلم جذب شدند و با این شرایط پیش‌بینی می‌شود امسال کمبود نیرو در پایه ابتدایی نداشته باشیم.

وی در ادامه به تعداد مدارس ابتدایی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و ۵ مدرسه ابتدایی با حدود بیش از ۵ هزار کلاس درس در سطح استان قزوین وجود دارد.

این مسئول در پایان بیان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم برای امسال تقریبا ۱۸ هزار کودک پیش دبستانی در استان داشته باشیم.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان