۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین صلح جهانی با آخرین منجی محقق می‌شود
کد خبر: ۳۶۹۳۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۳ ساعت: ۲۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی در مصاحبه با صبح قزوین:

صلح جهانی با آخرین منجی محقق می‌شود

کارشناس مذهبی گفت: مطیع بودن در اوامر امام زمان (عج)، انسان‌های عاقل و پرهیزگار افرادی که در بین مردم به امانت‌داری و صداقت مشهور هستند، ایمان محکم و باور قوی، اهل تقوا و ورع بودن از ویژگی‌های بارز یاران صاحب الزمان (عج) است.

صلح جهانی با آخرین منجی محقق می‌شود
کمیل یزدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»،  اظهار کرد: امام زمان (عج) از سال ۲۶۰ هجری قمری تا سال ۳۲۹ هجری قمری به مدت ۶۹ سال در غیبت صغری به سر بردند. در این دوران غیبت برای برقراری ارتباط با مردم چهار نفر را به عنوان نواب اربعه انتخاب کردند تا راه‌ ارتباطی بین خودشان و مردم قرار گیرند.

وی افزود: در این ارتباط مطالب، سوالات و نامه‌ها به محضر نمایندگان ارسال می‌شد تا به مردم اطلاع‌رسانی شود. مجموعه مکاتبات و سوالاتی که مردم به واسطه نواب اربعه از امام زمان (عج) می‌پرسیدند و امام به واسطه همین نمایندگان پاسخ می‌دادند، در کتاب التوقیعات جمع آوری شده است.
 
وی افزود: حضرت مهدی (عج) درباره تاکیداتی که به شیعیان خود داشتند، خطاب به شیخ مفید می‌فرمایند که اگر شیعیان ما که خداوند ان شاء الله آنان را در اطاعت از خودش موفق کند، بر سه چیز یک دل و یک زبان می‌شوند: دل‌های آنان بر انجام اوامر ما متعهد بود، به همدیگر یاری می‌رساندند، دستورات خداوند متعال را رعایت می‌کردند
اگر این سه مورد را شیعیان ما رعایت می‌کردند، یک لحظه دیدار ما با آنان به تاخیر نمی‌افتاد.
 
کارشناس مذهبی عنوان کرد: زمانی می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور منجی عالم باشیم که اهل انتظار باشیم و لحظات را چشم بر راه یوسف زهرا بسپاریم، همچنین این انتظار باید دارای توفیق اطاعت از حضرت و باور قطعی و یقینی به وجود مبارک امام زمان (عج) باشد، البته لازم به ذکر است که صداقت و امانت داری نیز باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد تا زمینه ساز ظهور باشیم.
 
این کارشناس تاکید کرد: مطیع بودن در اوامر امام زمان (عج)، انسان‌های عاقل و پرهیزگار افرادی که در بین مردم به امانتداری و صداقت مشهور هستند، ایمان محکم و باور قوی، اهل تقوا و ورع بودن از ویژگی‌های بارز یاران صاحب‌الزمان (عج) است.
 
یزدی در پایان خاطرنشان کرد: پس از ظهور امام زمان (عج) و قیام آن حضرت و سپس نابودی دشمنان، حکومتی جهانی به وجود خواهد آمد و صلح جهانی عالم را فرا خواهد گرفت؛ ویژگی این صلح تنها برای انسان‌ها نیست بلکه حیوانات نیز با یکدیگر به صلح و سازش می‌رسند.
 
انتهای خبر/٣٠٠٠

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان