۱۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۷ سه‌شنبه

صبح قزوین برداشت انگور از باغات استان قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۶۹۲۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۸ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برداشت انگور از باغات استان قزوین آغاز شد

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت انگور از سطح ۳۶ هزار و ۳۸۲ هکتار از باغات بارور استان آغاز شده است.

برداشت انگور از باغات استان قزوین آغاز شد
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، محمد پیله‌فروش با اشاره به برداشت انگور از سطح ۳۶ هزار و ۳۸۲ هکتار از باغات بارور استان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح باغ حدود ۳۳۰ هزار تُن محصول برداشت شود.

به گفته وی استان قزوین دارای ۳۷هزار و ۲۵۲ هکتار باغ انگور است که ۳۲هزار و ۳۸۲ هکتار آن بارور و ۸۷۵ هکتار آن باغات غیربارور است.

پیله‌فروش متوسط عملکرد این محصول  را بیش از ۱۰ تُن در هکتار براورد کرد و گفت: از این میزان سطح باغ، بیش از 7 هزار هکتار به صورت داربستی و نوین احداث و در حال بهره‌برداری بوده و بقیه باغات به صورت سنتی است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: متوسط تولید این محصول ۳۵۰ هزار تُن در سال‌های گذشته بوده که این میزان در سال جاری به علت تغییرات اقلیمی کاهش داشته است.

به گفته وی انگور تولید شده در استان ۷۰ درصد به صورت تولید کشمش، ۲۵ درصد تازه‌خوری و ۵ درصد نیز به صورت فرآورده‌های جانبی نظیر شیره، آبغوره و کنستانتره استفاده می‌شود.

پیله‌فروش گفت: قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد و همواره توانسته تمامی فرآیندهای این محصول ازغوره تا انگور و همچنین فرآوری کشمش را به بهترین شیوه به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

گفتنی است؛ عملیات برداشت انگور از نیمه اول شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان