۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین پیگیری ساخت مسکن کارگری در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۲۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مطرح کرد:

پیگیری ساخت مسکن کارگری در قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: یکی از پروژه‌های در دست، پروژه مسکن کارگری است که اتاق تعاون در این زمینه موفق عمل می‌کند، برآورد اولیه مسکن کارگری و کارفرمایان در استان قزوین ۴ الی ۶ هزار مسکن سازمانی است. 

پیگیری ساخت مسکن کارگری در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عین‌الله کشاور ترک در نشست خبری که صبح امروز در سالن تعاون استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، مقام معظم رهبری به تعاونی‌ها اشاره‌ کردند و تاکید داشتند که بخشی از جهش تولید می‌تواند به همراه همین تعاونی‌ها صورت بگیرد. 
 
وی افزود: مسائل و مشکلات تعاون مسکن‌ها باعث شده است که نگاه مردم به تعاونی‌ها صحیح نباشد که همین موضوع روند رشد تعاونی‌ها را با مشکل مواجه کرده است درصورتی که نقش کلیدی در بخش مسکن را تعاونی‌ها انجام داده‌اند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ابراز کرد: چالش‌ها در بخش تعاون هم وجود دارد ولی سعی می‌شود با همکاری دوستان تمامی این مشکلات را از مسیر پیشرفت برداریم و اتاق تعاون است که می‌تواند چنین موضوعاتی را اداره کند.

این مسئول با بیان اینکه عدم توجه به قوانین بخش تعاون باعث ایجاد چالش‌ و تنش‌ها می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه با رشد سه برابری تعاونی‌ها نسبت به گذشته مواجه هستیم.
 
کشاورز ترک اذعان کرد: در حال حاضر تمایل کارکنان و شهروندان در حوزه تعاونی مسکن زیاد است و خوشبختانه در همین زمینه شاهد احیا و رونق منحصر به فردی هستیم. 
 
وی تصریح کرد: خواسته‌ای که از دستگاه‌های همکار داریم این است که با نگاه و بینشی درست اتاق تعاون را حمایت کنند، در غیر این صورت خروج منابع مالی خرد شهروندان را از استان قزوین به سمت استان‌های شمالی شاهد خواهیم بود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تشریح کرد: نیاز جدی به مسکن همیشه وجود دارد، یکی از پروژه‌های در دست، پروژه مسکن کارگری است که اتاق تعاون در این زمینه موفق عمل می‌کند، برآورد اولیه مسکن کارگری و کارفرمایان در استان قزوین 4 الی ۶ هزار مسکن سازمانی است. 
 
اعتبارات بانک تعاون به بخش مسکن راه پیدا کرد 
 
این مسئول تاکید کرد: ابتدا در اتاق تعاون باید فضای کار و پروژه‌ را تعریف و ایجاد کنیم تا اهداف خوبی محقق شود و منابع از سطح استان خارج نشود، بنابراین با همکاری دستگاه‌های مختلف و اصحاب رسانه برای تبلیغات درصدد هستیم تا نگاه مردم به تعاون درست باشد و یک فرهنگ‌سازی عمیق در این زمینه رخ دهد.
 
کشاورز ترک مطرح کرد: در حال حاضر ۱۳۴ تعاونی مسکن مهر در مهرگان وجود دارد که هنوز سنددار نشده است و در تلاش هستیم در مرحله اول این موضوع سنددارکردن تعاونی مسکن‌ها را حل کنیم. برخی از این مسکن‌ها هستند که حتی ۳۰ سال درگیر این موضوع هستند‌.
 
وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد تسهیلات بانک تعاون به بخش تعاون تعلق دارد و برای اولین بار این بانک به بخش مسکن هم تهسیلات ارائه می‌دهد. 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآور شد: یکی از شهرداری‌های پیش‌فعال در این زمینه، شهرداری محمدیه است که همکاری بسیار خوبی دارد.

کشاورزی ادامه داد: هر دستگاهی که مسئولیتی داشته باشد و همکاری لازم از سوی آن‌ به عمل نیاید به مراجع قضایی معرفی می‌شود.
 
این مسئول ادامه داد: اولویت دومی که در حوزه تعاون به آن پرداخته شده است، حل و فصل مشکلات تعاونی‌ها است. حل مشکلات شبه‌تعاونی‌ها هم در دستور کار قرار گرفته است و در سه سال گذشته با کمک دستگاه‌های مربوطه مشکلات این بخش هم حل شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: اولویت سوم در این زمینه توجه به تعاونی‌های بزرگ مقیاس بوده است. تعاونی عمرانی شهرستان قزوین با 3 هزار عضو از معلولان ابتدا فعال بوده است و به دلایلی اعم از عدم همکاری دستگاه‌ها این حرکت متوقف شد اما امسال در اولویت قرار گرفته است.
 
این مسئول بیان کرد: در خصوص تعاونی سهامی هتل و آپارتمان جلسات متعددی صورت گرفته است که چند تعاونی افتخار همکاری دارند و مابقی فعلاً عکس‌العملی نداشتند، این تصویر اصلاً خوشایند نیست که مهمان دولتی وقتی به استان قزوین می‌آید، محل اسکان مناسبی برای آن نداشته باشیم.
 
کشاورز ترک در پایان گفت: سه مورد تعاونی مشاغل خانگی در استان قزوین وجود دارد که در همین راستا 8 هزار متر مکعب زمین در اطراف استخر نور خیابان مینودر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد گرفته شده است و هدف این است که این زمین به یک بازارچه مشاغل خانگی تبدیل شود.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان