۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین وجود ۲ هزار و ۴۲۲ تعاونی راکد در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق تعاون استان قزوین عنوان کرد:

وجود ۲ هزار و ۴۲۲ تعاونی راکد در قزوین

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: در استان قزوین ۳ هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد؛ ۹۹۹ تعاونی فعال هستند و دو هزار و ۴۲۲ تعاونی به صورت راکد وجود دارد که در تلاش هستیم این بخش را توسعه دهیم.

وجود ۲ هزار و ۴۲۲ تعاونی راکد در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، روح‌الله زارعی در نشست خبری که صبح امروز در اتاق تعاون استان قزوین با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین 3 هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد؛ ۹۹۹ تعاونی فعال هستند و مابقی هم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دست فعال‌ شدن هستند.
 
وی بیان کرد: اتاق تعاون هم‌زمان با استان شدن قزوین در دهه ۷۰ تشکیل شد. امور اجرایی بخش تعاون به اتاق تعاون و نظارت‌ و بررسی‌ها به اداره تعاون واگذار شده است.
 
رئیس اتاق تعاون استان قزوین یادآور شد: کلیه امور اجرایی اعم از تاسیس تعاونی، بررسی مجامع، بررسی صلاحیت مدیریت تعاونی، رسیدگی به شکایات تعاونی از وظایف اتاق تعاون است. 
 
زارعی ادامه داد: با سامانه‌ جامعی که ایجاد شده نیز نظارت‌ها بسیار زیادتر شده است و سعی می‌کنیم این حرکت‌ها رو به پیشرفت باشد و مردم با نگاه مثبتی از این تعاونی‌ها استقبال کنند.
 
وی تصریح کرد: در استان قزوین ۱۹ اتحادیه تعاونی در زمینه مسکن، مصرف، دامداری، حمل‌ و‌ نقل، کشاورزی و مرغ‌داران وجود دارد که بر اساس بخشنامه جدیدی که تصویب شده است کلیه تعاونی‌های استان قزوین زیرمجموعه اتاق تعاون می‌شوند. 
 
رئیس اتاق تعاون استان قزوین تشریح کرد: مشکلات و بحران‌ها در هر بخشی وجود دارد، شاید در همین اداره هم وجود داشته باشد ولی خوشبختانه همه این مسائل و مشکلات در اتاق حل و فصل می‌شود و در صورت وجود دعوی، آرای اولیه باید ظرف سه ماه صادر شود و طرفین مدعی ۲۰ روز فرصت اعتراض دارند. 
 
زارعی اظهار کرد: تعاونی مهر آموزش و پرورش در سال گذشته دارای تنش زیادی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل حل شد و اکنون بدون مشکل فعالیت می‌کند.
 
مهاجرت معکوس در استان افزایش پیدا کرد 
 
وی عنوان کرد: خوشبختانه در دهه اخیر مهاجرت معکوس شده است و این مهاجرت معکوس باعث شده که سرمایه در روستا هنوز وجود داشته باشد و این موضوع خودش دارای اهمیت است که یک نهادسازی عمیقی ایجاد می‌شود، ما در دو سال اخیر تعاون روستایی را با مدیریت بخش تعاون در اکثر نقاط استان تشکیل داده‌ایم.
 
رئیس اتاق تعاون استان قزوین تاکید کرد: در الموت تعاونی تولید ماهی متعددی ایجاد شده است که از تولید ۱۰۰ تُن تا هزار تُن در سال دارند. همچنین در منطقه طارم تعاونی‌های زیتون ساماندهی شده است.
 
این مسئول اضافه کرد: در روستاها امکانات بالقوه وجود دارد و خوشبختانه با همکاری اداره‌کل کار و اتاق تعاون سعی می‌کنیم تا تعاونی‌های فعالی را تشکیل دهیم و امید است اتفاقات خوبی در این دوره بیفتد. 
 
زارعی ابراز کرد: یکی دیگر از کارهایی که اتاق تعاون در حال انجام آن است، این موضوع است که روستائیان را تشویق کردیم تا تعاونی‌های منابع طبیعی تشکیل دهند و همین کار هم باعث شده است تا روستائیان بتوانند در پرورش دام سبک فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به تعاونی‌های گردشگری اذعان کرد: با توجه به مولدسازی مکان‌های متروکه و مدارس خراب شده در روستاها، یک هدف‌سازی داریم که الگوهای گردشگری خوبی را در الموت ایجاد کنیم. مدرسه شبانه‌روزی متروکه در روستای کوشک در مسیر دریاچه اوان وجود داشت که با هماهنگی‌های صورت گرفته به بخش گردشگری تعلق گرفت.
 
رئیس اتاق تعاون استان قزوین در پایان گفت: بسیار جالب بود که در این تعطیلات مسیر الموت بسیار شلوغ‌تر از شهرهای دیگر بود و جاذبه گردشگری روستاها به قدری زیاد است که مردم عزیز حتی برای دیدن قلعه حسن صباح صف کشیده بودند و همه این مسائل جای شکر دارد و ما را تشویق می‌کند تا در این زمینه مانور بیش‌تری دهیم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان