۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین پاکی و خدمتگزاری رمز اثرگذاری شهداست
کد خبر: ۳۶۸۲۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۱۱ ساعت: ۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

آزاده و رزمنده دوران دفاع مقدس:

پاکی و خدمتگزاری رمز اثرگذاری شهداست

آزاده و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: شعار همیشگی سیدعلی‌اکبر ابوترابی چه در اسارت و چه در آزادگی عبارت«پاک باش و خدمتگزار» بود، شهدای عزیز خدمت مصداق بارز پاک بودن و خدمتگزاری بودند و در راه خدمت هم به شهادت رسیدند.

پاکی و خدمتگزاری رمز اثرگذاری شهداست
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سعید اوحدی در اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین که عصر امروز در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام شهدای خدمت و شهدای غریب در اسارت اظهار کرد: حالات مقام معظم رهبری بعد از شنیدن خبر شهادت یاورانی چون حاج قاسم سلیمانی، آیت‌الله رئیسی و همراهانش مانند حضرت امام حسین(ع) بعد از شهادت یارانش از جمله حضرت عباس(ع) بود.
 
وی ادامه داد: از امیرالمؤمنین امام علی (ع) نقل شده که فرمودند: حقیقتاً‌ مرگ سخت است و سپس با قسم تأکید می‌فرماید که به خدا مفارقت و جدایی از دوستان بسیار سخت‌تر است!
 
این آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به سالروز عروج سیدعلی اکبر ابوترابی بیان کرد: تلاقی مبارکی بین سالگرد شهادت‌گونه سید آزادگان و هفتم شهدای خدمت اتفاق افتاد که اینگونه تقارن‌ها تصادفی نیست بلکه به واسطه فصل مشترک رفتاری و عملکردی آنان است.
 
وی افزود: شعار همیشگی سیدعلی‌اکبر ابوترابی چه در اسارت و چه در آزادگی عبارت«پاک باش و خدمتگزار» بود، شهدای عزیز خدمت هم از رئیس جمهور گرفته تا وزیر امور خارجه و دیگر همراهان مصداق بارز پاک بودن و خدمتگزاری بودند و در راه خدمت هم به شهادت رسیدند.



شهید زنده است و بر دنیای مادی اثر می‌گذارد
اوحدی با اشاره به آیه 169 سوره آل‌عمران بیان کرد: خداوند می‌فرماید هرگز و تحقیقاً كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار بلكه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند، این کلام موکد خداوند است که حتی در فکر و گمان خود احساس نکنید شهیدان مرده‌اند، آنها نظاره‌گر اعمال و رفتار ما هستند و به ما نیازی ندارند.
 
وی ادامه داد: در واقع شهدای گرانقدر نیازی به گرفتن مراسمات و یادواره‌های ما ندارند بلکه، این مراسمات تلنگری برای ما جاماندگان است که به خودمان بیاییم و از این دنیای کثیف مادی به سمت معنویت سوق داده شویم.
 
معاون سابق رئیس جمهور بیان کرد: در فلسفه ارتباط معنوی شهدا با دنیا مادی شکی نیست، شهیدی که زنده است، حتما در دنیای مادی هم اثر می‌گذارد.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: این محبتی که در دل انسان‌ها نسبت به شهدا است، نمود بارز آن در تشییع شهدای خدمت به چشم دیدیم، مردم در تمام شهرها قیامتی به پا کردند و یا در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی، این محبت مردم نسبت به شهدا را خدا در دل آنها می‌گذارد.
 
وی تاکید کرد: این قانون خلقت است، خداوند در قرآن می‌فرماید: کسی که عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کند، خداوند خودش محبت او را در دل مردم می‌اندازد و شهدای ما همگی اینگونه بودند، آنهایی که ابتدا پاک و خالص شدند و در راه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نداشتند.

 
اوحدی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته 360 کانال ماهواره‌ای فارسی زبان و معاند مردم را تشویق کردند که در تشییع جنازه شهدای خدمت شرکت نکنند، در اوج ایران هراسی که راه انداختند نه تنها مردم ایران بلکه از 60 کشور دنیا مقامات بلندپایه برای عرض تسلیت به ایران آمدند.

اسرائیل حیثت خود را از دست داده است
 
وی افزود: امروز اگر مردم درغزه مقاومت می‌کنند و بیش از هفت ماه است ابرقدرت نظامی دنیا را زمین‌گیر کردند به برکت آرمان امام راحل است که به واسطه پاکی و خدمتگزاری خالصش در دل‌های مومنین در سراسر دنیا جا باز کرده است.
 
این آزاده دفاع مقدس بیان کرد: در سال 1967 اسرائیل به چهار کشور حمله کرد و در عرض 6 روز حدود پنج هزار متر مربع را اشغال کرد، در واقع چهار ارتش را شکست داد، اما امروز بیش از هفت ماه است با همه امکانات جنگی و پشتیبانی قدرت‌های دنیا در مقابل 360 کیلومتر نوار غزه گیر افتاده است.
 
اوحدی در پایان گفت: اسرائیل نه تنها حیثیت و امنیت خود را در این چند ماهه از دست داده، بلکه به واسطه جنایات کم‌نظیرش در گودال نفرت سیاسی مردم دنیا نیز گیر افتاده است و هرچه دست و پا بزند بیشتر فروخواهد رفت و به مرگ زودرس دچار خواهد شد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان