۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) برکات فراوانی برای ایران اسلامی دارند
کد خبر: ۳۶۸۱۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۳۱ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) برکات فراوانی برای ایران اسلامی دارند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) خدمت بی پایانی به کشور ما کرده و برکات فراوانی برای ایران داشتند.

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) برکات فراوانی برای ایران اسلامی دارند
حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به کرامات حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار کرد: در روایات آمده است که دختران حسنه بوده و پسران نعمت هستند؛ در مقابل نعمت انسان باید پاسخگو بود اما در مقابل حسنه انسان باید شاکر باشد.
 
وی افزود: گفته شده است که اگر پدر و مادری چند فرزند دختر را با آداب اسلامی تربیت کنند و به خانه بخت بفرستد بهشت برای آنان واجب می‌شود.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در برابر حضرت زهرا (س) تمام قد می‌ایستاد و دستان این بانوی بزرگوار را می‌بوسید و می‌گفت من بوی بهشت را استشمام می‌کنم و همه این اعمال حاکی از منزلت والای زن در دین مبین اسلام است.

دین اسلام با مکتب متعالی خود به دختران مقام و منزلت بخشید

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای زنان و دختران مقام خیلی بالایی قائل شده زیرا تمام مراتب زندگی دختر سازنده است، مادامیکه کودک بوده و برای پدر و مادر خود، نسبت دختری دارد اسلام او را عزیز شمرده و زمانیکه ازدواج کرده و نقش همسری پیدا می‌کند به عنوان یار و یاور شوهرش برای رسیدن به موفقیت در عرصه‌های مختلف به ویژه مقاصد عبادی به عنوان یک الگو مطرح می‌شود و وقتی به کسوت مادری نائل می‌آید به مقامی دست پیدا می‌کند که رضایت او همچون رضایت خدا می‌شود.
 
کاظم‌لو عنوان کرد: در دوران جاهلیت چنانچه در جمعی به شخصی گفته می‌شد که صاحب فرزند دختر شده از خجالت رنگ چهره‌اش تغییر می‌کرد و به جایی می‌رسید که دختر خود را زنده به گور می‌کرد اما وقتی دین اسلام با مکتب متعالی خود آمد به دختر مقام و منزلت بخشید به طوری که براساس آیات قرآن کریم خداوند به پیغمبر فرمود من به تو کوثر دادم.
 
وی ادامه داد: کوثر دریای بی‌پایان است لذا حضرت زهرا (س) علاوه بر آنکه مادر سادات است، طبق تعریف بزرگان، مادر همه هستی به شمار می‌آید.

از امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد تعبیر می‌شود
 
این مسئول با اشاره به اهمیت زیارت حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: اگر انسان در زمان غیبت امام زمان (عج) بخواهد ثواب زیارت حضرت زهرا (س) را در پرونده اعمال خود ثبت کند زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) را قرائت کند به ویژه در منطقه جغرافیایی ما مردم قزوین که فاصله خیلی زیادی تا شهر قم و محل بارگاه ملکوتی این بانوی عظیم الشان وجود ندارد، مشتاقان به زیارت اهل بیت (ع) می‌توانند به راحتی به خیل زائران آن حضرت بپیوندد.
 
وی خاطرنشان کرد: شیعیان پس از امامت امام رضا (ع) به یک نوع ثبات می‌رسند در حالیکه پیش از امامت امام هشتم، شیعیان فرقه‌هایی پیدا می‌کنند اما با شروع امامت ایشان، ثبات تشیع پیش می‌آید لذا امام رضاذ(ع) را به عنوان عالم آل محمد تعبیر می‌کنند.
 
کاظم‌لو با اشاره به مناظرات علمی فراوان امام هشتم شیعیان گفت: امروز گاهی وقتی مباحث دینی مطرح می‌شود، همه می‌گویند زمینه مناسبی برای انجام این کار وجود ندارد و از ما حمایت و پشتیبانی صورت نمی‎گیرد در حالیکه امام رضا (ع) در دوره‌ای از روزگار می‌زیست که حاکمیت وقت به دنبال شهادت ایشان بود اما ایشان همواره بر انجام مناظرات علمی ثابت قدم بودند.
 
دریافت پاسخ بسیاری از سوالات امروز از کلام امام رضا (ع)
 
وی ادامه داد: امروز می‌توان پاسخ بسیاری از سوالات را از کلام امام رضا (ع) دریافت کرد لذا این برادر و خواهر یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) خدمتی بی‌پایان به ایران کردند و برکات فراوانی داشتند از جمله اینکه پس از ورود آنان به ایران، امامزادگان دیگر هم وارد کشور شدند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: انسان دو نوع کرامت دارد یکی کرامت ذاتی بوده که قرآن کریم در این باره می‌فرماید «ای انسان، ما شما را تکریم کردیم» اما کرامت دیگر که از اهمیت بیشتری برخوردار است کرامت ارزشی است که انسان با توجه به مکتب متعالی اهل بیت (ع) آن را به دست می‌آورد.
 
وی در ادامه گفت: باید زندگی پربرکت امام هشتم شیعیان با این نگاه مورد مطالعه قرار بگیرد که این امام بزرگوار در مقام علمی چه اقداماتی داشته و برای پاسداشت صله رحم چه کارهایی کرده است و امروز با مهمانان و زائران خود چگونه برخورد می‌کند.
 
کاظم‌لو در پایان بیان کرد: باید زندگی امام رضا (ع) در ابعاد مختلف سرلوحه امور ما قرار بگیرد تا ما هم بتوانیم منشا اثرات مثبتی در زمینه مباحث دینی و سایر عرصه‌های سازنده باشیم.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان