۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری جشن دهه کرامت در ۳۰ بقعه متبرکه قزوین
کد خبر: ۳۶۸۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۵ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

برگزاری جشن دهه کرامت در ۳۰ بقعه متبرکه قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در دهه کرامت مقارن با روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان است، قریب ۳۰ بقعه مجری مراسم‌ها و جشن‌های دهه کرامت بوده و برنامه‌های مختلف و متنوعی را تدارک دیدند.

برگزاری جشن دهه کرامت در ۳۰ بقعه متبرکه قزوین
حجت‌الاسلام میثم عباسپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در مورد برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ایام دهه کرامت اظهار کرد: در این ایام که مقارن با روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان است، قریب ۳۰ بقعه مجری مراسم‌ها و جشن‌های دهه کرامت بوده و برنامه‌های مختلف و متنوعی را تدارک دیدند.

وی افزود: این برنامه‌ها با همکاری مجموعه زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان قدس رضوی در استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ولادت امام رضا(ع) به شکل ویژه در آستان مقدس امامزاده حسین(ع)

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اجرای مراسم جشن به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در بقاع شاخص استان و برگزاری جشن ولادت امام رضا(ع) به شکل ویژه در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین و دیگر امامزادگان و رونمایی از تولید چند اثر شعر و سرود از جمله این برنامه‌هاست.

عباسپور بیان کرد: در راستای تکریم و بزرگداشت امامزادگان، تجلیل از اصحاب وقف و مشارکت‌کنندگان در برنامه اطعام بقاع متبرکه، قدردانی از تلاش خادمان و ائمه محترم جماعات بقاع متبرکه که در طول سال فعالیت داشتند، انجام می‌شود.

تجلیل از اصحاب وقف در ایام دهه کرامت

وی اضافه کرد: مجریان برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، مذهبی و عمرانی در بقاع متبرکه و بقاع برتر در اجرای برنامه‌های قرار دوازدهم در راستای طرح شمیم خدمت هم در این ایام تجلیل خواهند شد.

این مسئول یادآور شد: بقاع متبرکه در طول سال طرح شمیم خدمت را اجرا می‌کنند که در قالب اجرای این طرح برای حمایت از تولیدات داخلی و محصولات تولید شده توسط زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست خانواده، فروشگاه‌هایی جهت فروش و عرضه محصولات به صورت چرخشی در بقاع متبرکه مختلف استان برپا می‌کنند.

اجرای طرح شمیم خدمت در ۲۰ بقعه سطح استان

وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان از برخی بقاع متبرکه که با هدف حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد شغل اقدام به برپایی کلاس آموزشی خیاطی و قالی‌بافی کرده‌اند به صورت ویژه قدردانی خواهد شد.

عباسپور در پایان گفت: تعداد ۲۰ بقعه سطح استان قزوین به صورت مستقیم در راستای اجرای طرح شمیم خدمت فعال هستند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان