۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین غرب در مقابل مبنای انسان‌ساز بودن زن ایستاده است
کد خبر: ۳۶۷۳۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۲ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

یک پژوهشگر حوزه بانوان:

غرب در مقابل مبنای انسان‌ساز بودن زن ایستاده است

پژوهشگر حوزه مطالعات بانوان و تمدن غرب گفت: زن مسلمان ایرانی مربی جامعه و انسان‌ساز و منشا خیرات است و لذا دشمن روی این ویژگی‌های زن مسلمان ایرانی برنامه‌ریزی کرده و نمی‌خواهد زن ایرانی به این قله دست یابد.

غرب در مقابل مبنای انسان‌ساز بودن زن ایستاده است
معصومه پوراحمد در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص دشمن‌شناسی در مسئله زن اظهار کرد: سابقه دشمنی دشمن به طغیان شیطان علیه خدا برمی‌گردد، جنود شیطان مقابل حزب خدا، آرایش نظامی گرفتند.
 
وی افزود: شیطان برای آن‌ که انسان به کمال و سعادت نرسد و رسالت خلیفه‌اللهی خویش را عمل نکند، او را از ارزش‌های اصیل و مبانی توحیدی دور می‌کند، قدرت فکر را از انسان می‌گیرد، لذت و شهوت‌جویی، بی‌ارادگی، رخوت و سستی و تنبلی را به او عطا می‌کند. 
 
پوراحمد ادامه داد: دشمن می‌خواهد جوان‌های کشور بی‌انگیزه، بی‌ایمان، بی‌امید، در اسارت شهوات و تنبل باشند و مدام حس ناامیدی داشته باشند و کار نکنند، دچار اعتیاد و شکننده باشند؛ آن‌ها جوان‌های کشور را به این نحو می‌خواهند و هدفشان در این راستا است، درست نقطه‌ مقابل آن چیزی که لازم داریم.
 
فعال فرهنگی و اجتماعی در زمینه بانوان بیان کرد: برای شناخت دشمن کافیست مولفه‌های اساسی گفتمان آن‌ها را بشناسیم تا براساس آن رویکرد دشمن را تشخیص دهیم.
 
زن مسلمان ایرانی مربی جامعه و انسان‌ساز و منشا خیرات است

پوراحمد اذعان کرد: زن مسلمان ایرانی مربی جامعه و انسان‌ساز و منشا خیرات است و لذا دشمن روی این ویژگی‌های زن مسلمان ایرانی برنامه‌ریزی کرده و نمی‌خواهد زن ایرانی به این قله دست یابد، برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، روی زنان و مادران ایرانی تمرکز نموده ‌و هویت زن مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است.
 
وی عنوان کرد: در تفکر الهی جنس زن ریحانه دانسته شده و لطیف‌ترین موجود شناخته شده است. زن در تفکرات الهی مبنای انسان‌ساز است که غرب زن را مبنای لذت می‌داند. به همین دلیل دشمن زن را نیروی ارزان دانسته و از روش جنگ نرم وارد شده و مقام زن زن را نشانه گرفته است و می‌خواهد با ابزاری کردن زن در جمهوری اسلامی اصالت خانوادگی کشور را نابود سازد.
 
پژوهشگر تمدن غرب تصریح کرد: زن مقام عرصه‌گشایی و میدان‌گشایی در جامعه دارد و نیاز است که بانوان مقام و منزلت خودشان را بدانند و آن‌ را حفظ کرده و در حریم خود قرار بگیرند.
 
پوراحمد تشریح کرد: خداوند، خدای بی‌نهایت است. ایدئولوژی خدا غیرقابل تغییر و تحول است لذا از یک قائده و محور تشکیل شده است و این راه به وضوح تا ابد ادامه داد و در اختیار انسان قرار گرفته است. خداوند پس از آماده کردن هر بخش از انسان روایتی برای آن تعیین کرده است و آن را به طور کامل توضیح داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همه آیات خداوند نیاز به تأمل و اندیشه دارد و نشانه‌ها را در کنار قوه تفکر و تعقل برای انسان قرار داده است. اختیار، عقل، اراده و قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب تفاوت انسان و سایر موجودات است که افراد باید این نکته حائز اهمیت را درک کنند و ارزش خود را بدانند.

تفکر غربی تهی از مبانی الهی است 

فعال حوزه مطالعات بانوان یادآور شد: حدود ۶ میلیارد سال پیش خداوند کهکشانی را به اسم کره زمین خلق کرد و ۴۰ سال طول کشید تا انسان را خلق کند و خداوند متعال انسان را با دقت فراوان خلق کرد و وی را اشرف مخلوقات قرار داد. روایت شیطان که برای عموم روشن است و مبنای دشمنی از زمان ابلیس آغاز شد.
 
پوراحمد تاکید کرد: پایه تمام دشمنی‌هایی که در جهان رخ می‌دهد شیطان است، این شیطان وعده کرده است که انسان را از مقام خلیفه‌اللهی به پایین بیندازد و به خداوند ثابت کند که انسانی که خداوند به آن ارزش و مقام بخشیده است، بی‌لیاقت است. 
 
وی گفت: در تفکرات الهی خداوند محور است و در مقابل در غرب انسان است، انسان باید برای پیشبرد و پیشرفت زندگی به یک ایدئولوژی ثابت و صحیح اتکا کند. خداوند به روشنی راه درست، صحیح و بدون تغییر را به انسان نشان داده است و قدرت اختیار را به وی عطا کرده که با قوه تفکر و تعقل خودش راه درست را پیدا کند.
 
پژوهشگر تمدن غرب تاکید کرد: غرب اصالت زندگی را به سودجویی، لذت، رفاه‌طلبی، عافیت‌طلبی و خودخواهی می‌دهد. این جامعه لذت کوتاه مدت را برای انسان می‌داند و معتقد است هر چیزی که وجود دارد در همین جهان است و خدا و قیامتی وجود ندارد و از همین لذت بی‌اساس، افرادی حاضر در این جامعه‌ها رنج می‌برند.
 
پوراحمد اظهار کرد: اصل لذت خداوند است و همه حواسش به انسان است که با پاداش، نعمت و ... برای انسان در این دنیا و آن دنیا لذت معین می‌کند و مهم‌تر از همه‌ چیز این است که این لذت ابدی و جاودانه‌ است اما این لذت در این جامعه الهی برخلاف غرب هدف نیست بلکه وسیله است.
 
وی در پایان بیان کرد: اصالت در تفکر الهی به سمت‌و‌سوی خیرخواهی، دگرخواهی و تکلیف می‌رود. در جامعه اسلامی و الهی؛ خداوند برنامه معین را تعیین کرده است و هدف را به افراد نشان داده است و انسان را برتر از همه مخلوقات خود دانست و ارزش خاصی را برای زن قائل است. به طور کلی این انقلاب چندین ساله هم در تلاش است مبنای اسلامی را تبدیل به زندگی و رفتار کند.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان