۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به اقتصاد هنر
کد خبر: ۳۶۶۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ساعت: ۷:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به اقتصاد هنر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور و بانک‌ها مکلف هستند یک درصد از اعتبارات خود را در چرخه اقتصاد هنر فعال کنند.

اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به اقتصاد هنر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمود سالاری در حاشیه مراسم اختتامیه دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که شامگاه (جمعه) ۲۹ دی ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران بسیار غنی و پر از خلاقیت و ابتکار، در عین حال با حفظ اصالت برگزار شد.

وی افزود: آثار این جشنواره به قدری به لحاظ کیفی بالا بود که داوران را برای انتخاب آثار شایسته دچار چالش کرده بود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این رویداد یکی از بهترن دوره‌‌ها به لحاظ اجرایی و آثار خلق شده توسط هنرمندان است.

سالاری با بیان اینکه شان و ارزش آثار هنری قابل پرداخت نیست، بیان کرد: سیاست ما در این نوع جشنواره این است که تعداد برگزیدگان و کسانی که تقدیر می‌شوند بالا ببریم تا بتوانیم گستره حمایت‌های مادی و معنوی خود را از هنرمندان بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر هرچه قدر هم میزان و مقادیر هدایا را بالا ببریم باز هم نمی‌توانیم ارزش واقعی اثر را پرداخت کنیم، بلکه موضوعیت ارزش معنوی و انگیزه‌ایست که یک هنرمند در ادامه راه به آن احتیاج دارد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارشاد برای اقتصاد هنر بیان کرد: در زمینه کمک به معیشت هنرمندان قدم‌های خوبی برداشته شده است و با تصویب آیین‌نامه بند «ه» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، همه دستگاه‌های اجرایی کشور و بانک‌ها مکلف هستند یک درصد از اعتبارات خود را در چرخه اقتصاد هنر فعال کنند.

سالاری در پایان گفت: سازمان‌های نظارتی و بازرسی نیز مراقبت خواهند کرد که این مهم محقق شود که به گمانم همین یک درصد می‌تواند بانک‌ها و بیمه‌ها را فعال کند و گره‌های بسیاری از اقتصاد هنر را باز کند که چشم‌اندازی خوبی برای آن متصور هستیم.  

گفتنی است، در این مراسم از 45 نفر از برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی دوسالانه خوشنویسی تجلیل شد.

همچنین در پایان این مراسم، نمایشگاه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و جمعی از مدیران و هنرمندان سرشناس عرصه خوشنویسی در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین افتتاح شد.

در این نمایشگاه، ۱۶۵ اثر منتخب از هنرمندان توانمند عرصه خوشنویسی در چهار گرایش نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث و نسخ به نمایش درآمده و تا ۱۳ بهمن سال جاری، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان