۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین بانوان قزوینی ۳۰۰ میلیون طلا و جواهر برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند
کد خبر: ۳۶۶۰۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

بانوان قزوینی ۳۰۰ میلیون طلا و جواهر برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: امسال برای پشتیبانی از توسعه و بازسازی عتبات عالیات از سوی بانوان استان قزوین بیش از ۳۰۰ میلیون تومان طلاجات و زیورآلات جمع‌آوری و اهدا شد.

بانوان قزوینی ۳۰۰ میلیون طلا و جواهر برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین»، مهدی طاهرخانی عصر امروز در اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم و همایش بانوان ایرانی طلایه‌داران ساخت شبستان حضرت زینبد (س) که به مناسبت هفته بسیج در سالن حضرت فاطمه زهرا (س) سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بسیجیان در دوران دفاع مقدس، در دفاع از حریم اهل بیت‌(ع) و میدان‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی همواره خط‌شکن بودند.

وی ادامه داد: شجره طیبه بسیج به فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر ماه شکل گرفت و امروز تجلی آن به صورت درخت تنومندی در سراسر جهان در جبهه‌های مقاومت نمایان شده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین بیان کرد: بانوان ایرانی، دختران حاج قاسم به عنوان پرچمداران رسالت حضرت زینب (س)، طلایه‌داران ساخت صحن حضرت زینب (س) در حرم مطهر امام حسین (ع) هستند.

وی افزود: در برنامه گلریزان امسال بانوان بسیاری برای تکمیل صحن و شبستان حضرت زینب (س) گُل کاشته و با اهدای زیورآلات و کمک‌های نقدی خود در ساخت آن مشارکت کردند.

طاهرخانی با بیان اینکه شهدا مسیر کربلا را هموار کردند، ابراز کرد: حاج قاسم بنیان‌گذار مسیر عتبات عالیات و اربعین بود، پس از سقوط صدام زمانی که شهید سلیمانی وارد عتبات شد و وضعیت حرم امیرالمؤمنین را به عنوان پدر شیعیان دید بسیار متاثر شد و تصمیم گرفت کار بازسازی حرم را آغاز کند و از آن روز تاکنون بازسازی حرم‌های شریف اهل بیت (ع) با کمک‌های خالصانه مردمی را بنا نهاد.

وی با بیان اینکه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به دست هنرمندان و مهندسین و با کمک مردم ایران ساخته شده افزود برادران عراقی تمایل داشتند صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی را خود بر عهده بگیرند که بر اساس رویای صادقانه‌ای از طرف یکی از علما کار ساخت آن بر عهده ایرانیان افتاد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان قزوین  تصریح کرد: خوشبختانه مورد لطف و عنایت حضرت زهرا (س) قرار گرفته و افتخار ساخت شبستان حضرت زینب (س) به ایرانی‌ها داده شده است که این یک امری ارزشمند است.

وی در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات گفت: با کمک دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی آنها خدمت‌رسانی به زائران و نیز نوسازی و بازسازی حرمین به صورت مستمر صورت می‌گیرد‌.

وی افزود: امسال برای پشتیبانی از توسعه و بازسازی عتبات عالیات از سوی بانوان استان قزوین بیش از ۳۰۰ میلیون تومان طلاجات و زیورآلات جمع‌آوری و اهدا شد.

طاهرخانی در پایان گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم با کمک خیرین و دوستداران اهل بیت(ع) بیش از ۱۶ میلیارد تومان هدایای نقدی جمع‌آوری و در امور بازسازی وتوسعه حرم هزینه شود.
 
گفتنی است، در این همایش که با حضور پرشور خانواده شهدا، بسیجیان و دختران حاج قاسم و به همت بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین با مشارکت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد، برنامه‌‌های متنوعی از جمله مولودی‌خوانی و اجرای گروه سرود، به همراه قرعه‌کشی و اهدای جوایز نقدی، کمک هزینه سفر کربلا و مشهد و اهدای نگین انگشتری حرم امام حسین (ع) اجرا شد.
 
انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان