۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «ایران من» در قزوین
کد خبر: ۳۶۵۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۳۰ ساعت: ۶:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول بنیاد تعاون بسیج قزوین خبر داد:

برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «ایران من» در قزوین

مسئول بنیاد تعاون بسیج قزوین از برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «ایران من» با هدف معرفی بوم‌گردی‌های محلی، صنایع غذایی محلی و صنایع گردشگری ایرانی اسلامی در قزوین خبر داد.

برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «ایران من» در قزوین
مرتضی رحمتی نیاقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: نمایشگاه «ایران من» متشکل از صنایع دستی، صنایع غذایی، صنایع گردشگری و بوم‌گردی در میدان آزادی قزوین برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه از استان‌های مختلفی شرکت دارند که در بحث گردشگری ایرانی اسلامی فعال هستند اما متاسفانه با توجه به محدودیت مکانی نتوانستیم غرفه‌های بیشتری را هماهنگ کنیم.

مسئول بنیاد تعاون بسیج قزوین تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «ایران من» معرفی بوم‌گردی‌های محلی، صنایع غذایی دستی محلی و صنعت گردشگری ایرانی اسلامی است.

وی عنوان کرد: این کار به همت بنیاد تعاون بسیج اجرا شده که یک مجموعه گردشگری رهرو سپهر ایرانیان تاسیس کردند که در بحث گردشگری و تقویت بوم گردی‌های محلی فعال است.

رحمتی نیاقی گفت: خوشبختانه در سطح استان در بحث بوم‌گردی مکان‌های شناخته شده‌ای وجود دارد و در نظر داریم که نقاط بیشتری را شناسایی کنیم لذا درصدد تقویت افرادی هستیم که توانایی انجام این کار را دارند تا بوم‌گردی‌ها، صنایع دستی، گردشگری و غذایی محلی را در سطح کشور توسعه دهیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه «ایران من» از ۲۸ آبان ماه برپا شده و تا پنجم آذر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب ادامه دارد البته به شرط استقبال هم‌استانی‌ها قابلیت تمدید هم وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: در این نمایشگاه چهار غرفه هم از استان قزوین به ارائه محصولات و معرفی فعالیت‌های خود پرداختند البته این فعالان در استان قزوین شناخته شده هستند و هدف معرفی آنان در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی «ایران من» شرکت‌کنندگانی از استان‌های اردبیل، اصفهان، قم و گیلان حضور دارند.

رحمتی نیاقی با اشاره به فعالیت بنیاد تعاون بسیج گفت: بنیاد تعاون بسیج از زیرمجموعه‌های سپاه بوده و اساسنامه مشخصی دارد و هدف نهایی این بنیاد تقویت نیروهای مردمی اشتغال‌زا است به طور مثال در بحث پایدارسازی شغلی و مشاغل خانگی فعالیت داریم و در مباحث علمی پژوهشی حمایت از مخترعین و متخصصین دانش‌ پژوه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان