۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین آیات قرآن باید به عمق جان بشر رخنه کند
کد خبر: ۳۶۵۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۵ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه استان قزوین:

آیات قرآن باید به عمق جان بشر رخنه کند

نماینده ولی فقیه استان قزوین گفت: هرچند تلاوت و حتی نگاه کردن به آیات قرآنی ثواب و اجر و پاداش دارد، اما تلاوت قرآن همراه با تدبر و اندیشیدن و عمل به آموزه‌های قرآنی توصیه شده است.

آیات قرآن باید به عمق جان بشر رخنه کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، آیت‌الله عابدینی در مراسم تجلیل از موسسات فعال قرآنی و قاریان و حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: رفتارهای ضد بشری و جنایاتی که این روزها در فلسطین و غزه می‌بینیم، ناشی از دوری انسان‌ها از دین، قرآن و آموزه‌های قرآنی است که باید این خلا را با نزدیک شدن به خدا و مسیر درست و الهی جبران کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بهترین راهکار حل گرفتاری‌های بشری تمسک به قرآن و تقوای الهی است، افزود: دور شدن از اخلاق و تقوای الهی، جامعه را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد، لذا باید با تمام وجود برای احیای قرآن تلاش کرده و بدانیم خانه‌ای که در آن قرائت قرآن شنیده ‌شود محل نزول فرشتگان بوده و آرامش در آن برقرار خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به آیه دو سوره انفال تصریح کرد: بر طبق این آیه مؤمنان حقیقی آنهایی هستند که چون ذکری از خدا شود دل‌هاشان از شوق ترسان و لرزان شده و چون آیات خدا را بر آنها تلاوت کنند بر مقام ایمانشان بیفزاید و به خدای خود در هر کار توکل می‌کنند.

وی ادامه داد: هر آیه و جمله قرآن مانند بذری و نقطه نورانی در دل مومن کاشته شده و روی جان و باطن ما اثر می‌گذارد که سبب شناخت حقیقی خدا و توکل بی قید و شرط به ذات اقدس الهی می‌شود.
 
عابدینی با بیان اینکه محافل و مجالس قرآنی خوبی در قزوین داریم، ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و شهردار محترم با رویکردهای معنوی خوبی که دارند، برنامه‌های ارزشمندی از جمله حمایت از فعالان قرآنی را تاکنون اجرا کردند که امید است متولیان فرهنگی در گسترش فرهنگ قرآنی تلاش بیشتری کنند.



لزوم توجه به مسائل فرهنگی و معنوی توسط مجموعه مدیریت شهری
وی اظهارکرد: اگر نگاه مدیریت شهری تنها معطوف به کارهای عمرانی و اجرای آسفالت و امثالهم باشد و از امور فرهنگی، معنوی و تربیتی دور باشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
 
 نماینده ولی فقیه بیان کرد: جهاد با هوای نفس و جهاد فرهنگی و تبیین ارزش‌های نظام از سوی دلسوزان و مومنان جدی گرفته شود و همه کمک کنیم تا قرآن از مظلومیت خارج شود.
 
امام جمعه قزوین با بیان اینکه توجه به عمق قرآن ضروری است، اظهار کرد: هرچند تلاوت و حتی نگاه کردن به آیات قرآنی ثواب و اجر و پاداش دارد، اما تلاوت قرآن همراه با تدبر و اندیشیدن و عمل به آموزه‌های قرآنی توصیه شده است.
 
وی ادامه داد: اندیشیدن در معنا و مفهوم قرآن و عمل به توصیه‌های این کتاب آسمانی سعادت دنیا و آخرت را تضمین کرده، چرا که از قرآن می‌توان آموزه‌هایی چون امانتداری، جهاد، تعاون و همکاری، رعایت حقوق دیگران، اخلاق انسانی و سبک زندگی و غیره را آموخت و بکار گرفت.
 
عابدینی تصریح کرد: کسی که غیبت می‌کند و حق دیگران و حق پدر و مادر را ادا نمی‌کند و دچار انواع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی شده، بدون تردید به آموزه‌های قرآنی و حقیقت الهی دور شده است.
 
وی با بیان اینکه قرآن کتاب انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: آیات قرآنی روح و جان آدمی را جلا بخشیده و به تعالی انسان کمک می‌کند و هرکس با قرآن زندگی کند به آرامش می‌رسد و آنکه از قرآن فاصله گرفته دچار انزوا و افسردگی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امیدواریم که همه ما روح قرآن را شناخته و حق آن را به خوبی ادا کنیم و به آموزه‌های قرآن عمل کنیم.

عابدینی در پایان گفت: در حوادث غزه می‌بینیم که طفلی دست خود را بلند کرده و یارب، یارب می‌گوید و یا مادری با وجود اینکه فرزندان خود را از دست داده در آن حال فریاد می‌زند «حسبنا الله و نعم الوکیل» این نشان می‌دهد مردم فلسطین در عمل به قرآن بسیار جدی بوده و آیات قرآن با جان و دل پذیرفته‌اند.

گفتنی است در مراسم تجلیل از حافظان برتر قرآن کریم از 250 حافظ قرآن قزوینی و موسسات قرآنی تجلیل شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان