۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین تجلیل از ۲۵۰ حافظ قرآن کریم شهر قزوین
کد خبر: ۳۶۵۹۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۵ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان برگزار شد؛

تجلیل از ۲۵۰ حافظ قرآن کریم شهر قزوین

در مراسم تجلیل از حافظان برتر قرآن کریم که با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین و شهردار و عضو شورای شهر قزوین همراه بود از ۲۵۰ حافظ آن و چندین خانواده شهدا و مسئول موسسات قرآنی تجلیل شد.

تجلیل از ۲۵۰ حافظ قرآن کریم شهر قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مراسم تجلیل از موسسات فعال قرآنی و قاریان و حافظان قرآن کریم روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، صباغی شهردار قزوین، فرمانی رئیس شورای شهر، براتی مدیرکل ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین استانی، خانواده شهدا و فعالان قرآنی در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی برگزار شد.

فاطمه افشار ایرانی در خصوص پیشنیه این مراسم اظهار کرد: طرح تجلیل از حافظان قرآن از سال 1392 در قزوین هرسال اجرایی می‌شود، بر اساس این طرح هر فردی که جزیی از قرآن را حفظ کرده باشد به ازای هر جز جوائز نقدی هرچند ناقابل تقدیمشان خواهد شد.

وی افزود: این جوائز از 45 هزار تومان به ازای هر جزء در سال 1392 شروع شده و تا امروز که نوزدهمین دوره آن اجرا شده است مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر جز به حافظان تقدیم می‌شود.

مسئول برگزاری طرح تجلیل از حافظان قرآن قزوین تصریح کرد: تفاوت این طرح با سایر مسابقات قرآنی این است که اکثر طرح‌ها به صورت رقابتی بوده و در آخر نهایتا به سه الی پنج نفر هدیه تعلق می‌گیرد، اما در طرح تجلیل بعد از گرفتن آزمون از هر حافظ قرآنی با هر تعداد جزء قرآن هدیه‌ای جاداگانه اهدا خواهد شد.



افشار ایرانی بیان کرد: علاوه بر تجلیل از حافظان از موسساتی که این حافظان را تربیت کرده نیز تقدیر به عمل می‌آید.

وی افزود: امسال بیش از 250 نفر حافظان قرآن از موسسات سطح شهر در این طرح شرکت کرده و بالای 200 نفر در آزمون حدنصاب را دریافت کرده و از همه این افراد تجلیل می‌شود.

مسئول برگزاری طرح تجلیل از حافظان قرآن قزوین تاکید کرد: این نوع تجلیل بهترین انگیزه برای حافظان قرآن کریم است چرا که در آن با  حافظ هیچکس مقایسه نشده و باید بر توانایی فردی خود تکیه کند.

وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم در اکثر مسابقات قرآنی که از سوی نهادهای مختلف برگزار می‌شوند، چون حالت رقابتی است یکسری افراد نخبه برنده شده و مابقی حافظان انگیزه‌ای برای شرکت ندارند، اما در این طرح از همه رده سنی از کودک سه ساله تا فرد 65 ساله آزمون به عمل آمده و حافظان قرآن توانایی خود را محک می‌زنند.

این فعال قرآن بیان کرد: یک ویژگی دیگر این طرح، حضور گسترده کودکان و نوجوانان به عنوان طلایه‌دار است که چیزی بالای 60 درصد شرکت کنندگان را شامل می‌شوند.

افشار در پایان گفت: از سال 1392 تاکنون بیش از 23 هزار جزء قرآن توسط بیش از دو هزار نفر تجلیل شده است.

گفتنی است، در این مراسم با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین و شهردار و عضو شورای شهر قزوین همراه بود از 250 حافظ آن و چندین خانواده شهدا و مسئول موسسات قرآنی تجلیل شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان