۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین کتابداران و کتابخوانان فعال قزوینی تجلیل می‌شوند
کد خبر: ۳۶۵۹۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

کتابداران و کتابخوانان فعال قزوینی تجلیل می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از برگزاری مراسم تجلیل کتابداران، کتابخوانان و فعالان فرهنگی استان قزوین همزمان با سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

کتابداران و کتابخوانان فعال قزوینی تجلیل می‌شوند
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان قزوین اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که در طول این هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری پویش «کتاب‌ خون» با هدف اهدای خون و تأمین خون سالم مورد نیاز بیماران، اجرای طرح عضویت رایگان کتاب و بخشودگی جرایم به شرط عودت کتاب از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب استان قزوین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: پویش کتابت قرآن، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، نشست‌های نقد و بررسی کتاب، نشست‌های معرفی کتاب، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب در زندان از دیگر برنامه‌هاست.

حضور کتابداران در مدارس با هدف معرفی خدمات کتابخانه‌ها همزمان با هفته کتاب

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های کتابخوان، حضور کتابداران در مدارس با هدف معرفی خدمات کتابخانه‌ها، حضور دانش‌آموزان و بازدید از کتابخانه‌های عمومی، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه‌ها، برپایی کارگاه‌های آموزشی هنری و مسابقات فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان برای پاسداشت هفته کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در استان تدارک دیده شده است.

محمدبیگی از برگزاری جشن‌های کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌های اخیر اولویت برنامه‌های خود را به بحث مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اختصاص داده لذا برنامه‌های متنوعی برای این گروه سنی در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه از دوران کودکی بیان کرد: بر این اساس برنامه تقدیر، جشن و بزرگداشت برای اعضای کودک کتابخانه‌ها برگزار می‌شود و در واقع فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر کودکان با فعالیت‌های کتابخانه‌ها و جذب آنان به امر کتابخوانی فراهم می‌شود.

برگزاری جشن کتاب و کودک در قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده جشن کتاب و کودک استان قزوین روز شنبه هفته آتی از ساعت پنج تا هفت بعدازظهر در سالن اجتماعات کتابخانه علامه رفیعی قزوین برگزار می‌شود و همه خانواده‌های قزوینی همراه با کودکان خود می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته کتاب میزبان همه شهروندان، روستاییان و دوستداران کتاب در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هستیم و طرح‌های خلاقانه و مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

محمدبیگی با تاکید بر تغییر نگاه و رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته کتابخانه فقط فضایی برای امانت‌ و بازگشت کتاب‌ها بود اما هم اکنون به فضای تعاملی در جهت توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های افراد تبدیل شده و همه اعضای خانواده می‌توانند در کتابخانه حضور پیدا کنند و علاوه بر مطالعه کتاب از کارگاه‌ها و نشست‌های مختلفی که در آن برگزار می‌شود؛ بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه بزرگداشت کتابداران فعال در سطح استان عنوان کرد: همزمان با سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از کتابداران، کتابخوانان و فعالان فرهنگی استان قزوین طی مراسمی که ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان بیان کرد: در این مراسم اعضای فعال کتابخانه‌ها کودک، نوجوان و بزرگسال و کتابداران دارای فعالیت‌های خلاقانه، مستمر و متنوع طی یکسال گذشته همچنین اعضای انجمن‌ها و خیرین که به ترویج حوزه کتاب و کتابخوانی کمک می‌کنند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان