۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین قرآن باید دغدغه همه اربعینی‌ها باشد
کد خبر: ۳۶۵۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۵ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قرآن باید دغدغه همه اربعینی‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن همیشه باید دغدغه یک اربعینی باشد و اگر چنین نباشد یک کمبود آزاردهنده است.

قرآن باید دغدغه همه اربعینی‌ها باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از فعالان اربعین در استان که شامگاه چهارشنبه در شبستان مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه باید جانمان به قرآن گره بخورد، اظهار کرد: قرآن باید امام و قائد همه ما باشد چراکه راه بهشت از قرآن است.

وی افزود: در همین مبارزه با صهیونیسم قرآن ما را راهنمایی می‌کند که اگر می‌خواهید نابودشان کنید باید مال آنها را نشانه بگیرید چراکه یهودیان بسیار مال‌دوست هستند لذا قرآن یاد می‌دهد که چطور مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن همیشه باید دغدغه یک اربعینی باشد و اگر چنین نباشد یک کمبود آزاردهنده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تقوا از دیگر ویژگی‌های یک اربعینی است، تصریح کرد: دل نورانی و اراده محکم از ویژگی‌های انسان باتقواست و کسی که به فساد می‌اندیشد شایستگی تقوا را ندارد چراکه از طهارت روحی و انسانی بی‌بهره است.

عابدینی تصریح کرد: کسی که در برابر مال دنیا خود را می‌بازد بویی از اربعین و کربلا نبرده است؛ یک اربعینی هر کجا که هست اهل جهاد است، آن هم جهاد با نفس، به طوری که او سوار بر نفس می‌شود و اجازه تسلط نفس بر خود را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: جهاد کبیر همان جهاد فرهنگی است و جهاد اصغر هم همان دفاع مقدس، دفاع از حرم و امنیت است و یک اربعینی باید در همه موارد حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: خوشبختانه امروز در باب فعالیت‌های اربعینی  سربلند هستیم و باید مساجد را اربعینی کنیم چراکه مساجد با مومنین اربعینی آباد می‌شود.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان