۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۵۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۸ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین:

جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در قزوین خبر داد و گفت: این جشنواره دارای دو جایزه ویژه است که به قصه‌ برتر با موضوع سردار سلیمانی و همچنین قصه برگزیده با تکیه بر لبخند اهدا می‌شود.

جشنواره قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود
علی‌اکبر موسوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: مرحله استانی این جشنواره از ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی اواخر آذر ماه در یکی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بیان کرد: سال‌های گذشته جشنواره قصه‌گویی در بخش منطقه‌ای هم برگزار می‌شد که امسال این بخش حذف شده است.

وی با اشاره به محورهای جشنواره قصه‌گویی تصریح کرد: این جشنواره در چهار محور قصه‌های دینی‌، مذهبی و قرآنی، نامداران و اسطوره‌های ایرانی و همچنین محور سوم متناسب با شعار سال در خصوص قصه‌ کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ کار و تلاش و محور چهارم هم قصه‌های آزاد مربوط به روایت فرهنگ‌های محلی و قصه بومی هر منطقه است.

موسوی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی این جشنواره دو جایزه ویژه به قصه‌های برتر اهدا خواهد شد که شامل قصه‌هایی با موضوع سردار سلیمانی و همچنین قصه برتر با تکیه بر لبخند یعنی قصه‌های طنز است.

اکران فیلم «بچه زرنگ» در سینماهای قزوین

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: کانون پرورش فکری از چند سال پیش اقدام به تولید انیمیشن‌ها یا پویانمایی در زمینه کودکان و نوجوانان کرده است که مخاطبان آن بیشتر کودکان هستند.

این مسئول عنوان کرد: امسال هم انیمیشن بچه زرنگ را روی پرده سینماها داریم که محصول کانون پرورش فکری بوده و کاری با استانداردهای بین‌المللی و محتواهای بسیار خوب و جذاب برای گروه سنی کودکان می‌باشد که از هفته پیش اکران آن همزمان با سراسر کشور در قزوین هم شروع شده است.

وی در پایان گفت: انیمیشن بچه زرنگ در سینماهای مهتاب و بهمن قزوین در حال اکران است و با هماهنگی صورت گرفته تماشای این فیلم برای دانش‌آموزان و کودکان و اعضا که به صورت گروهی اقدام به تماشای فیلم کنند به صورت نیم‌بها خواهد بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان