۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین رسانه‌ها برای جهاد در جنگ هیبریدی مجهز شوند
کد خبر: ۳۶۴۶۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲۲ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

رسانه‌ها برای جهاد در جنگ هیبریدی مجهز شوند

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: وظیفه رسانه، اتخاد شیوه‌های مناسب برای مقابله با جنگ هیبریدی و جهاد تبیین مورد نظر رهبری است؛ امروز ایمان مردم را غبار گرفته و وظیفه داریم آنها را کنار بزنیم.

رسانه‌ها برای جهاد در جنگ هیبریدی مجهز شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام علی معبودی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته خبرنگار که در تالار لاله سپاه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فعالان رسانه‌ها ایثارگرانه تلاش کرده و بیشترین اثرگذاری را برای جامعه بشری به همراه دارند.

وی افزود: خبرنگاران مانند فرشتگان در مواردی بشر را نجات دادند که نمونه آن صحنه کربلا است؛ اگر رسالت خبرنگاری نبود بدون شک خبرها به جامعه اطلاع‌رسانی نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به سیاست دشمن در جنگ شناختی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب انواع جنگ‌ها از جمله جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی را تجربه کردیم اما یکی از پیچیده‌ترین جنگ‌ها، جنگ ترکیبی یا هیبریدی است.

مردم از نقاط قوت نظام هستند

معبودی اضافه کرد: نویسنده کتاب «هنر جنگ» اشاره می‌کند ویران کننده‌ترین جنگ، جنگ هیبریدی بوده و ملزوماتی دارد که برخی از آنها جنگ اطلاعاتی، تبلیغاتی، شورش‌های محلی و حملات سایبری است.

وی اضافه کرد: دشمنان در جنگ شناختی که همه چیز در آن نهفته است نظام اسلامی را مورد هجمه قرار داده تا نقاط قوت آن را بزنند؛ قدرت نظامی ما جزو نقاط قوت ما است اما دشمن در جنگ ترکیبی کاری می‌کند که برخی خواص عنوان می‌کنند نیازی به قدرت نظامی نداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین اذعان کرد: مردم یکی از نقاط قوت و از مایه‌های انقلاب و نظام هستند و دشمنان تلاش دارند آنها را از نظام جدا کنند.

مهم‌ترین مسئله نگرش و عمل مردم، در جنگ ترکیبی است

معبودی یادآور شد: رئیس اطلاعات فرانسه در دوره‌ای به رئیس عنوان می‌کند اگر به دنبال از بین بردن نظام جمهوری هستید طرحی را با عنوان عملیات پشه مالاریا به کار ببرید زیرا کسی را نمی‌کشد اما می‌تواند آرامش را از افراد سلب کند؛ در این جریان به قدری به جمهوری اسلامی نیش بزنید تا آرامش را از مردم آن سلب کنید.

وی مطرح کرد: مهم‌ترین نکته در جنگ ترکیبی این است قدرت نظام را بگیرند که یکی از نکات مهم آن قدرت مردم و ایمان آنها است.

 
نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط قوت نظام، رهبری و ولایت فقیه است؛ در جنگ هشت سال به پشتوانه نقش رهبری و ولایت موفق نشدند یک وجبی از خاک کشور را تصرف کنند.

وی اضافه کرد: در جنگ هیبریدی، مهم‌ترین مسئله نگرش و عمل مردم مهم است؛ در جریان عاشورا دستگاه تبلیغات بنی‌امیه، جایگاه بنی‌امیه و امام را تغییر داده و کاری کردند که فرزند پیامبر به نیت قربه‌الله کشته شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین بیان کرد: زمانی که تفکر مردم را تغییر دادند سیره و رفتار آنها هم تغییر کرد؛ مصداق آن را در جریانات امروز می‌بینیم که زن محجبه را در خیابان مورد هجمه قرار داده و به جای حمایت، وی را اذیت می‌کنند.

تبیین پیشرفت‌های نظام راهکاری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

معبودی با اشاره به وظیفه و رسالت رسانه در این عرصه تصریح کرد: اسرائیل و امریکا مراکز اصلی جنگ هیبریدی است و آنها این جریان را هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: دومین وظیفه رسانه، اتخاد شیوه‌های مناسب برای مقابله با جنگ هیبریدی و جهاد تبیین مورد نظر رهبری است؛ امروز ایمان مردم را غبار گرفته و وظیفه داریم آنها را کنار بزنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین اذعان کرد: بیان پیشرفت‌های نظام و دولت از شیوه‌های دیگر برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است، دولت فعلی تلاش مناسبی را در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهد که نیاز به انعکاس دارد.

معبودی گفت: عده‌ای نزدیک به ۶ الی هفت میلیارد از سرمایه کشور را گرفتند و می‌گفتند نمی‌توانیم این سرمایه‌ها را پس بگیریم اما دولت فعلی این پول را به اقتدار از آنها پس گرفت.

وی در پایان یادآور شد: دولت ما بالاتر از دولت امام علی (ع) نیست و در دولت ایشان انواع فساد وجود داشت اما آن بزرگوار مدیریت می‌کرد؛ در شرایطی کنونی هم در نظامی با این همه مسائل، فساد وجود دارد که نباید در تور دشمن دامن‌گیر شویم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان