۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نهضت سرخ حسینی و قیام سبز مهدوی مصداقی از امیدآفرینی است
کد خبر: ۳۶۴۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۵ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس:

نهضت سرخ حسینی و قیام سبز مهدوی مصداقی از امیدآفرینی است

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصادیق امیدآفرینی نهضت عاشورا در جامعه گفت: قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی و انتظار ظهور و قیام سبز مهدوی نمونه‌ای بارز از امیدآفرینی برای جامعه است.

نهضت سرخ حسینی و قیام سبز مهدوی مصداقی از امیدآفرینی است
روح‌الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت تبیین مکتب سیدالشهدا به عنوان عامل وحدت‌بخش بین ملل مختلف اسلامی اظهار کرد: وحدت و انسجام یکی از عوامل هم‌افزایی و یکپارچگی بین مردم و پایداری یک ملت است.

وی افزود: مکتب عاشورا در کشور از عوامل وحدت و انسجام مردم بوده و سیدالشهدا بزرگ‌ترین معلم ایثار، شهادت و از خودگذشتگی برای نجات اسلام و محور وحدت و انسجام در بین مردم است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: تک‌تک یاران ابا عبدالله‌ الحسین (ع) مانند حضرت ابوالفضل (ع)، علی‌اکبر (ع) و دیگر یاران آن حضرت می‌توانند الگوی ویژه و مناسب برای تمام گروه‌های سنی جامعه باشند.

واقعه عاشورا نمونه بارز امیدآفرینی

عباسپور با اشاره به ابعاد امیدآفرینی مکتب عاشورا و نقش آن در جامعه گفت: همان گونه که رهبری به امیدآفرینی مردم تأکید کردند، امیدواری و امید می‌تواند زندگی را شکل دهد زیرا زندگی بدون امید معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: نمونه‌های بارزی از امیدآفرینی را در مکتب شیعه می‌توان مشاهده کرد که واقعه عاشورا به عنوان درس ایثار و از خودگذشتگی نمونه آن است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی و انتظار ظهور و قیام سبز مهدوی نمونه‌ای بارز از امیدآفرینی برای جامعه است.

انقلاب اسلامی مصداقی از امیدآفرینی نهضت عاشورا

عباسپور با اشاره به مصادیق امیدآفرینی برگرفته از عاشورا در جامعه بیان کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی در سال 57 و وقوع جنگ هشت سال دفاع مقدس از نمونه‌های دیگر امیدآفرینی است.

وی در پایان یادآور شد: جوانان با عشق، علاقه و با الگوگیری از نهضت عاشورا در جنگ تحمیلی از همه هستی خود گذشته و در صحنه دفاع مقدس در برابر استکبار حاضر شدند؛ اگر اعتقاد به شهادت و زندگی جاودانه نباشد این همه فداکاری معنایی پیدا نمی‌کند.

پایان خبر/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان