۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۴ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری «راهپیمایی روز سقا» همزمان با روز تاسوعا با حضور پرشور هیات‌های مذهبی و مردم متدین شهر قزوین خبر داد.

اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در قزوین برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به اجرای برنامه‌های عزاداری به مناسبت روز تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: دسته عزاداری روز سقا همزمان با روز تاسوعا امسال هم با حضور پرشور هیات‌های مذهبی و مردم متدین شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: «راهپیمایی روز سقا» از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز پنج شنبه « پنج مرداد ماه» مصادف با روز تاسوعا از میدان سبزه‌میدان تا انتهای خیابان شهدا و مسجد جامع عتیق قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نحوه عزاداری هم به شکل سنتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد؛ به همین جهت همچون سال گذشته با برنامه‌ریزی مجموعه تبلیغات اسلامی با هیات‌های مذهبی، احیای این مدل عزاداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بنا شده تا در پنج نقطه از مسیر میدان آزادی تا انتهای خیابان شهدا سنت چهار‌پایه‌خوانی که از سنت‌های قدیمی عزاداری ایران اسلامی است؛ برگزار شود و مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) به اجرای مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی بپردازند.

پورآرین خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری آقا ابا‌عبدالله‌الحسین تا ظهر روز تاسوعا ادامه خواهد داشت و در ادامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از اجرای این برنامه دو هدف اصلی دنبال می‌شود که نخست احیای عزاداری سنتی است که مبنا و پایه دینی داشته و توصیه بزرگان و عالمان دینی بر این است که عزاداری سنتی یعنی سینه‌زنی به همراه اقامه عزا توسط ذاکرین و مادحین انجام شود.

پورآرین اضافه کرد: هدف دیگر از برگزاری اینگونه مراسمات، برپایی اجتماع باشکوه مردمی در قالب دسته‌های عزاداری است که شکوه و جلال خاصی به مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا می‌بخشد.

برگزاری اجتماع دختران حسینی_دختران حاج قاسم در قزوین

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام اجتماع دختران نوجوان حسینی تحت عنوان جبهه دختران حاج قاسم است که برای اولین بار به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام مهدی‌جو و مداحی حاج محمد غلامی امروز « چهار مرداد ماه» از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر در مسجد امام حسن عسگری (ع) واقع در فلکه دوم شهرک کوثر برگزار خواهد شد.

پورآرین در پایان گفت: تصمیم داریم با شناسایی دختران نوجوان محب اهل بیت (ع) این اجتماع باشکوه را برگزار کنیم ضمن اینکه در طول سال مجموعه‌ کنش‌های فرهنگی و تبلیغی را با کمک این خواهران بزرگوار فعال سازیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان