۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین مکتب سیدالشهداء محکم‌ترین محور برای ایجاد وحدت است
کد خبر: ۳۶۴۳۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۳ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

مکتب سیدالشهداء محکم‌ترین محور برای ایجاد وحدت است

عضو شورای شهر قزوین گفت: دشمنان اسلام به سرکردگی امریکا و اسرائیل تلاش داشتند که میان شیعه و سنی و دیگر اقوام مسلمان تفرقه‌افکنی کنند اما مکتب عاشورا همواره نجات‌بخش و راهکار مبارزه با توطئه دشمنان بوده است.

مکتب سیدالشهداء محکم‌ترین محور برای ایجاد وحدت است
قاسم اللهیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مکتب عاشورا را وحدت بخش و امیدآفرین برشمرد و اظهار کرد: تبیین مکتب عاشورا بسیار حائز اهمیت است چراکه با بررسی و مطالعه اهداف امام حسین (ع) متوجه می‌شویم که محور قیام عاشورا، آزادی و رهایی جامعه انسانی از ظلم و بی‌عدالتی و جهل و کفر عنوان می‌شود.

وی افزود: در دنیای امروز هم که مردم درگیر بی‌عدالتی و ظلم و کفر هستند امام حسین (ع) می‌تواند الگوی تمام آزادی‌خواهان جهان باشد.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهداء مختص یا منحصر به قشر و گروه و حزبی خاص نیست و همه مردم جامعه در این ایام به نوعی تلاش دارند تا خود را سیاهپوش و عزادار امام حسین (ع) معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات یا افکار و نظراتی که در سطح جامعه شاید موجب اختلاف بین مردم یا مایه تضارب آرا باشد، در ایام محرم به وحدت و همدلی حول محور آقا اباعبدالله‌الحسین تبدیل شده و همه مردم سوگوار سیدالشهداء می‌شوند.

اللهیاری عنوان کرد: امام حسین (ع) حتی مختص به کشور ما یا فقط مسلمانان عالم نیست زیرا مشاهده می‌شود که در کلام گاندی یا نلسون ماندلا و بسیاری از اندیشمندان دنیا نظیر چارلزدیکنز یا فیلسوفان مشهور جهان به عنوان الگوی آزادگی و آزادی‌خواهی نام برده می‌شود و الهام بخش آنان است.

مکتب عاشورا نجات‌بخش و راهکار مبارزه با توطئه دشمنان است

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های قیام عاشورا این است که ظلم هیچ‌گاه پایدار نیست و از بین خواهد رفت همان طور همه پیامبران الهی با ظلم مبارزه کرده و علیه مستکبران زمانه خود قیام کردند.

این عضو شورا ادامه داد: فداکاری‌ها و رشادت‌ها و ازخودگذشتگی که در حماسه کربلا رخ داد بسیار خاص بوده و حاوی این پیام است که مبارزه با کفر حتی اگر در اقلیت باشید نتیجه‌بخش خواهد بود و می‌تواند الهام‌بخش همه مستضعفان جهان قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: دشمنان اسلام به سرکردگی امریکا و اسرائیل تلاش داشتند که در بین مردم مسلمان کشورهای منطقه و میان شیعه و سنی و دیگر اقوام مسلمان تفرقه‌افکنی کنند اما مکتب عاشورا همواره نجات‌بخش و راهکار مبارزه با توطئه دشمنان بوده است.

وی در ادامه افزود: همچنان که شهید سردار سلیمانی عنوان کردند ما ملت امام حسینیم؛ بی‌تردید مکتب عاشورا می‌تواند امیدبخش و الهام‌آفرین برای همه مردم دنیا به ویژه مستضعفان باشد.

اللهیاری اظهار کرد: دشمن همیشه تلاش کرده که به فرهنگ عاشورا ضربه زده یا آن را دچار ضعف کند به طوری که بسیاری از مستکبران عالم نظیر انگلیس شبکه‌هایی برای ترویج افکار انحرافی دارند تا با ایجاد انحراف در دین مبین اسلام، اسلام آمریکایی مدنظر خود را در بین مسلمین ترویج دهند اما ما باید با تاسی از مکتب عاشورا و بهره‌گیری از کلام اهل بیت و علمای دینی روحیه استکبارستیزی را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در این ایام که بسیاری از مفاهیم و ارزش‌های دینی و اسلامی همچون مسئله حجاب و عفاف بانوان مورد هجمه دشمنان واقع شده؛ فریضه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) نیز بوده با بهره‌گیری از فرهنگ درست این فریضه در جامعه ساری و جاری شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان