۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین ارائه خدمات در ۳۰ نقطه قزوین با راه‌اندازی کتابخانه سیار
کد خبر: ۳۶۴۰۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۱۷ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد:

ارائه خدمات در ۳۰ نقطه قزوین با راه‌اندازی کتابخانه سیار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: راه‌اندازی کتابخانه سیار در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که با خریداری خودرو لازم در این زمینه گام‌های اولیه برداشته شده و مراحل آماده‌سازی خودرو در حال انجام است تا در ۳۰ نقطه استان به صورت مستمر کتاب ارائه شده و امانت داده شود.

ارائه خدمات در ۳۰ نقطه قزوین با راه‌اندازی کتابخانه سیار
فاطمه محمدبیگی در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با هدف افزایش بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از تعطیلات تابستانی برنامه‌های فرهنگی متعددی دارد که به صورت مستمر با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل نشست‌های نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، معرفی تازه‌های نشر، جلسات به اشتراک‌گذاری کتاب، جشن‌های مناسبتی ملی مذهبی و برنامه‌هایی برای زنده نگه داشتن آئین‌های مذهبی و ویژه برنامه‌های مرتبط با یاد و نام شهدا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: برنامه‌ها در سطح استان و گاهی به صورت کشوری در راستای برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت منظم در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز مواجه هستند.

وی عنوان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با هدف توسعه عادلانه‌ی خدمات فرهنگی اجتماعی به عموم مخاطبان برنامه‌ریزی‌های مدونی دارد که احداث کتابخانه و ارائه خدمات کتابخوانی به مناطق محروم و دورافتاده از مهمترین اهداف این اداره کل است.

با راه‌اندازی کتابخانه سیار امکان ارائه خدمات در ۳۰ نقطه استان فراهم می‌شود

محمدبیگی خاطرنشان کرد: در همین راستا راه‌اندازی کتابخانه سیار در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که با خریداری خودرو لازم در این زمینه گام‌های اولیه برداشته شده و مراحل آماده‌سازی خودرو در حال انجام است تا در 30 نقطه استان به صورت مستمر کتاب ارائه شده و امانت داده شود.

وی ابراز کرد: برگزاری برنامه با هدف افزایش مهارت‌های ارتباطی برای کودکان، آموزش‌های هنری با کمترین هزینه، برگزاری دوره‌های کتابخوانی، داستان نویسی و بازی‌های نمایشی، آموزش بازی‌های سنتی و بازی‌های فکری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری نشست‌های کتابخوانی از جمله اقدامات انجام شده در کتابخانه‌های عمومی استان برای کودکان است.

این مسئول اظهار کرد: در بخش نوجوانان نیز با تزریق منابع جدید و جذاب اتفاقات خوبی افتاده و کتاب‌هایی جدید و متنوع برای عموم مخاطب نوجوان تهیه و به کتابخانه‌ها ارسال شده که می‌تواند به خوبی نیاز هر سلیقه‌ای از نوجوانان را برطرف کند و این اتفاقی بی‌نظیر در کتابخانه‌های عمومی است که نسبت به سال‌های گذشته کم نظیر است.

کتابخانه‌های عمومی با جدیدترین‌های نشر در تمامی موضوعات

وی اضافه کرد: در بخش بزرگسال جدیدترین‌های نشر در تمامی موضوعات به کتابخانه‌های عمومی اضافه شده که شامل موضوعات مذهبی، علمی، کمک درسی، ادبی، تاریخی و روانشناسی می‌باشد.

محمدبیگی عنوان کرد: اقدامی که طی سال‌های اخیر توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شده کار ارزشمندی است که شامل تهیه و خرید کتاب‌های جدید و تازه‌های نشر به ویژه برای کودکان و نوجوانان بوده که موجب شده بخش‌های تخصصی کودک و نوجوان غنی از کتاب‌های ارزشمند و جذاب و مفید باشند که نسبت به سال‌های گذشته اقدامی بی نظیر است.

وی در پایان گفت: طرح بازطراحی کتابخانه‌های عمومی را در دست انجام داریم و کتابخانه‌های قدیمی با طراحی جدید امکان ارائه هرچه بهتر خدمات را به مخاطبان خواهند داشت.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان