۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری کلاس‌های رایگان اوقات فراغت در مساجد ‌و پایگاه‌های بسیج قزوین
کد خبر: ۳۶۳۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۷ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین خبر داد:

برگزاری کلاس‌های رایگان اوقات فراغت در مساجد ‌و پایگاه‌های بسیج قزوین

جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین از اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان در ۲۲۰ مسجد و پایگاه استان خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های مجموعه سازمان بسیج استفاده از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان است.

برگزاری کلاس‌های رایگان اوقات فراغت در مساجد ‌و پایگاه‌های بسیج قزوین
حجت‌الاسلام محمد غلامی جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان در ۲۲۰ مسجد و پایگاه استان خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های مجموعه سازمان بسیج استفاده از اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان است که در این راستا طرح عملیاتی تربیتی تابستان را با موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان در دستور کار قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه برای این طرح ۲۲۰ پایگاه و مسجد هدف‌گذاری شده است، افزود: این طرح در راستای چهار محور نشاط اجتماعی، امیدآفرینی، معرفت و مهارت و موضوعات ورزشی و اردویی در نظر گرفته شده که در کنار آن‌ به موضوعات جهاد تبیین، سبک زندگی، معارف احکامی، اسلامی و قرآنی نیز پرداخته می‌شود.
 
جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین بیان کرد: همچنین آموزش‌های معرفتی، مهارتی و هنری و فعالیت‌های ورزشی هم در نظر گرفته شده تا محیطی شاد و مفرح برای گذراندان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سطح پایگاه‌ها و مساجد فراهم شود.

برگزاری کلاس‌های تقویتی رایگان در مساجد و پایگاه‌های بسیج استان
 
غلامی تصریح کرد: موضوعات مهارتی و هنری شامل گروه سرود و برگزاری کلاس‌های تئاتر، موضوعات معرفتی، معارف اسلامی، قرآنی و احکام است و موضوعات نشاط نیز شامل برنامه‌های ورزشی و اردویی و امیدآفرینی است که در راستای جهاد تبیینی مورد تاکید مقام معظم رهبری برای نوجوانان و جوانان در قالب کلاس‌های مختلف برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین در کنار موضوعات مورد نظر برگزاری کلاس‌های تقویتی را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم تا فرصتی برای بهره‌مندی بیشتر نوجوانان برای مرور و تقویت دروس فراهم شود.
 
جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین ابراز کرد: برای هر کدام از پایگاه‌های مورد نظر بودجه لازم در نظر گرفته شده و مبلغی به عنوان کمک هزینه واریز می‌شود لذا تمام هزینه‌های این کلاس‌ها رایگان است.

راه‌اندازی ۴۰ پایگاه برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در قزوین
 
غلامی با بیان اینکه برای شهر قزوین حدود ۴۰ پایگاه برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: با توجه به مناسبت‌های پیش‌رو مانند عید قربان، عید غدیر، محرم و صفر و اربعین در نظر داریم که با اجرای این طرح‌ها در راستای معرفت افزایی نوجوانان عمل شود.
 
وی اذعان کرد: اجرای این طرح در راستای معرفت افزایی نوجوانان و جوانان و آشنایی بیشتر آنان با آموزه‌های دین مبین اسلام، قرآن کریم و احکام اسلامی در فضای شاد و مفرح مسجد و پایگاه‌ها در نظر گرفته شده که قطعا معرفت و بینش شرکت‌کنندگان با حضور در این کلاس‌ها بیشتر خواهد شد.
 
جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین اذعان کرد: با بازدیدی که از پایگاه‌ها و مساجد فعال برای اجرای این طرح صورت گرفت مشاهده کردیم که در کنار فعالیت‌های ورزشی و نشاط‌آوری به موضوعات معرفت‌افزایی نیز پرداخته می‌شود تا نوجوانان و کودکان با موضوعات قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و احکام اسلامی بیشتر آشنا ‌شوند.
 
غلامی با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدای تیرماه در مساجد و پایگاه‌ها آغاز شده است اذعان کرد: اجرای این طرح تا پایان شهریورماه ادامه دارد و متقاضیان و خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام فرزندان خود صبح و بعدازظهر به مساجد و پایگاه‌ها مراجعه کنند.
 
وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح از هر حوزه مقاومت بسیج دو پایگاه و مسجد فعال که بیشترین جمعیت استقبال‌کننده را دارد، هدف‌گذاری شده همچنین برخی از پایگاه‌های واقع در روستا و شهرک‌ها نیز همه ساله برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی را برگزار می‌کنند.

استفاده از ظرفیت‌ مدارس در طرح تابستانی اوقات فراغت
 
جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسه ستاد برگزاری اوقات فراغت که با حضور معاون هماهنگی سپاه استان برگزار شد، بنا است که رایزنی و مساعدت لازم با آموزش و پرورش صورت گیرد تا بتوانیم از فضای مدارسی که نزدیک مساجد قرار دارند و تجهیزات لازم برخوردار هستند، نیز استفاده شود.
 
غلامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در کلاس‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ آسیب‌های فضای مجازی در راستای جهاد تبیین است که در این راستا اساتید و مربیان با آخرین شیوه دشمن در جنگ نرم آشنا شدند و این اطلاعات و آگاهی‌ها را به جوانان و نوجوانان منتقل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برگزاری این کلاس‌ها بینش و نگرش نوجوانان و جوانان را نسبت مسائل و آسیب‌های فضای مجازی و حربه دشمن در جنگ نرم گسترش می‌شود و به دنبال آن قطعا شاهد کاهش آسیب‌ها در محلات و سکونتگاه‌های آنان خواهیم بود.
 
جانشین معاون تعلیم و تربیت سپاه استان قزوین در پایان گفت: همچنین برنامه‌های ورزشی مسابقات فوتسال و لیگ فوتسال برای قشر نوجوان پسر و برنامه‌های متنوع و خاص برای دختران در فضای مساجد و پایگاه‌ها در نظر گرفته شده تا بتوانیم فضای شاد و مفرحی برای آنان فراهم آوریم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان