۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین بیش‌از هزار هیئت مذهبی ثبت شده در قزوین وجود دارد
کد خبر: ۳۶۳۸۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۴ ساعت: ۱۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

بیش‌از هزار هیئت مذهبی ثبت شده در قزوین وجود دارد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بیش‌از یکهزار هیئت مذهبی ثبت شده در استان داریم، گفت: در ذیل فعالیت این هیئات مذهبی کانون مداحان شهرستان‌های استان و بیش‌از ۲۰۰ کانون فرهنگی مذهبی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف جهاد تبیین فعالیت می‌کنند.

بیش‌از هزار هیئت مذهبی ثبت شده در قزوین وجود دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان با حضور اصحاب رسانه ظهر امروز برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در این نشست موضوع جهاد تبیین را از اولویت‌ برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار کرد: محور عملیات ما در حوزه جهاد تبیین شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و توانمندسازی حلقه‌های میانی و حلقه‌های مردمی برای شکل‌دهی نهضت مردمی جهاد تبیین در سطح استان است.
 
وی افزود: در سال 1402 هدف را بر این قرار دادیم که حداقل 10 درصد از جمعیت استان را به عنوان کنشگر جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف قرار دهیم، شبکه امامت یکی از مجموعه‌های مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که بیش‌از 100 نفر امام محله در مناطق شهری و روستایی در این شبکه برای تبلیغ سازمان‌دهی شده‌اند.
 
پورآرین خاطرنشان کرد: جامعه هیئات مذهبی یکی‌دیگر از مجموعه‌های مردمی است که بر این باور هستیم با فعال شدن این شبکه رویکرد سازمان تبلیغات در راستای جهاد تبیین به نحو احسن اجرایی خواهد شد، چرا که هیئات مردمی‌ترین نهاد مذهبی بوده و بنا به فرموده رهبری معظم؛ هیئت‌ها کانون جهاد تبیین هستند.

ترویج ایمان و امیدآفرینی از عرصه‌های اولویت‌دار سازمان تبلیغات قزوین

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بیش‌از یکهزار هیئت مذهبی ثبت شده در استان داریم، اظهار کرد: در ذیل فعالیت این هیئات مذهبی کانون مداحان شهرستان‌های استان و بیش‌از 200 کانون فرهنگی مذهبی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف جهاد تبیین فعالیت می‌کنند که ما از این مجموعه‌ها جهت اقدامات شبکه و گفتمان‌سازی بهره خواهیم برد.
 
وی ادامه داد: در کنار جامعه قرآنی، شبکه بزرگ بانوان کنشگر و فعال در استان وجود دارد که در عرصه‌های مختلف جهاد تبیین می‌توان از آن بهره برد.
 
پورآرین با اشاره به لزوم ترویج ایمان و امیدآفرینی به دو عرصه اولویت‌دار در برنامه‌های سازمان تبلیغات بیان کرد: از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار ما توجه به موضوع عفاف و حجاب و فرزندآوری است که محور اقدامات اصلی این موضوعات گفتمان‌سازی و جهاد تبیین است.
 
 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از گروه‌های هدف اولویت‌دار این سازمان برای شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی موضوع جهاد تبیین و شناسایی کنشگران؛ بانوان هستند، ما باید بانوان را به عنوان محور عملیاتی گفتمان تبیین شناسایی کرده و بعد از ساماندهی آنان را شبکه‌سازی کرده تا در حوزه‌های مختلف این جهاد عمل کنند.
 
وی گفت: بانوان از آن جهت برای ما اهمیت دارند که هم اثرگذاری بیشتری بر جامعه داشته و هم در کانون توجه دشمن قرار دارند، لذا تمرکز اصلی ما بر این بانوان است.
 
پورآرین تصریح کرد: یکی دیگر از گروه‌های هدف ما در موضوع شبکه‌سازی نوجوانان هستند که سال گذشته چندین اقدام محوری در این خصوص صورت گرفته و برای تابستان جاری نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه هدف در دستور کار داریم.

ایجاد شبکه نوجوانان «دختران حاج قاسم و پسران نوآوین»

وی ادامه داد: در تابستان جاری بیش‌از 300 دختر نوجوان دبیرستانی متوسطه اول تحت عنوان «دختران حاج قاسم» شناسایی و برای آموزش و شبکه‌سازی در 10 الی 11  تیرماه برنامه‌ویژه داریم و بناست که این شبکه دختران محور عملیات فرهنگی در طول سال باشند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین شبکه «نو آوین» را به عنوان شبکه‌ای متشکل از پسران نوجوان کنشگر در استان نامید و گفت: شبکه نوآوین نیز مانند دختران حاج قاسم برای شناسایی، آموزش، شبکه و توانمند‌سازی پسران نوجوان تدارک دیده شده است که برای مرحله اول 150 پس نوجوان برای اردوی دو روزه 18 الی 19 تیرماه فرا خوانده شده‌اند.
 
پورآرین یادآور شد: در موضوع اوقات و فراغت برای بیش از 50 محله اقدام جدی داشته و بنا داریم با محوریت امامان محله این اوقات نوجوانان را ساماندهی کنیم.
 
وی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تبلیغات استان قزوین را آگاه‌سازی و تبیین توطئه دشمن در موضوع کشف حجاب و ترویج اباهه‌گری و راه‌های مقابله با آن برشمرد و گفت: علاوه بر این موضوع تبیین لزوم و جایگاه عفاف و حجاب و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: در رابطه با کشف حجاب با دو نوع اشخاص مواجه هستیم، آنهایی که از روی عناد و ترویج اباهه‌گری اقدام به بی‌حجابی می‌کنند و افرادی که ناخواسته و ندانسته به عنوان قطعه‌ای از پازل دشمن قرار گرفته‌اند که لازم است نقشه دشمن را سعه‌صدر، اخلاق حسنه و ابزار رسانه برای آنان روشن کنیم.
 
وی ادامه داد: جشن‌های قربان، غدیر و روزمباهله و بعد از آن ماه محرم و صفر فرصت مناسبی جهت تبیین‌ حقایق و آگاه‌سازی مردم جامعه از توطئه‌های دشمن است که امید است کنشگران در سطح استان از آن به بهترین نحو بهره ببرند.
 
پورآرین در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در پی احیای هویت بخشی به محلات با محوریت امام محله به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم است و لذا برای این امر لازم است ابتدا مشکل توسط کنشگران مساله‌یابی شده و بعد از پیدا کرده راه حل در پی حل آن مساله گام بردارند.
 
 انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان