۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین کنگره بین‌المللی شعر ایثار نوعی جهاد تبیین است
کد خبر: ۳۶۰۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدیراجرایی دفتر ادبیات و هنر نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران:

کنگره بین‌المللی شعر ایثار نوعی جهاد تبیین است

فاطمه نانی‌زاد گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی شعر ایثار در واقع به نوعی جهاد تبیین است.

کنگره بین‌المللی شعر ایثار نوعی جهاد تبیین است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ فاطمه نانی‌زاد در نشست خبری که ظهر امروز در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کنگره شعر در واقع به نوعی جهاد تبیین است.

وی افزود: سعی کنیم با زبان شعر که سرمایه ملی ماست جامعه و آحاد آن  را به همدلی دعوت کنیم؛ بخش‌هایی که مورد غفلت واقع شده و در تاریکی فرورفته نیاز است نور حقیقت بر دل‌ها تأیید شده از زبان شعر زبان همدلی بهره برده و زبان شعر مهم می‌تواند این اتفاق مبارک را رقم بزند.

مدیراجرایی دفتر ادبیات و هنر نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران بیان کرد: سعی می‌کنیم از فرصت کنگره بین‌المللی شعر ایثار استفاده کنیم تا به برکت خون شهیدان گام‌های ما استوار باشیم.

مصطفی محدثی خراسانی در ادامه نشست اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های قابل توجهی را در حوزه فرهنگ و ایثار دارد که وجود چند چهره شاخص در استان در سطح ملی توفیقی برای کنگره بین‌المللی شعر ایثار است.


وی با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره بین‌المللی شعر گفت: هرچه از سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت فاصله می‌گیریم دو ضرورت ایجاب می‌کند به این مفهوم بپردازیم.

شاعر برجسته کشور گفت: یک ضرورت اینکه با گذشت زمان، ظرفیت‌های تازه‌ای از این گنجینه خود را نشان می‌دهد که مصداق آن را می‌توان شهادت سردار سلیمانی یاد کرد که ارجمندی‌های ایثار و شهادت را در سطح جهان نشان داد لذا در تبیین این فرهنگ‌‌ها باید بکوشیم.

شاعر برجسته کشور عنوان کرد: ضرورت دیگر این است که هرچه زمان می‌گذرد دشمنان تلاش می‌کنند بین پیوند نسل‌های بعد با آن فاصله ایجاد کند و شرایط ایجاب می‌کند تلاش‌ها را بیشتر و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و مسیر را ادامه دهیم.

محدثی خراسانی یادآور شد: ایثار کلمه جامع و درخشانی است و تمام ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب در کلمه ایثار بیان می‌شود که عشق، حماسه، اخلاق، امید، صبر و پایداری در آن قابل مشاهده بوده و تنها راه سعادت دنیوی و اخروی و رستگاری بشریت است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان