۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین محموله جدید دارو و آنتی‌بیوتیک به استان می‌رسد
کد خبر: ۳۶۰۰۰۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۹ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو قزوین:

محموله جدید دارو و آنتی‌بیوتیک به استان می‌رسد

دکتر سپیده سیف‌الهی گفت: با توجه به واردات محموله آنتی‌بیوتیک به کشور؛ در روزهای آتی این اقلام دارویی به استان‌ها تزریق می‌شود و امیدواریم مشکل کمبود آنتی بیوتیک کودکان نیز برطرف شود.

محموله جدید دارو و آنتی‌بیوتیک به استان می‌رسد
سپیده سیف‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین، در رابطه با علت کمبود سرم و آنتی بیوتیک در قزوین اظهار کرد: متأسفانه سهمیه‌های اختصاص یافته به استان قزوین پاسخگوی نیاز استان نیست بنابراین لازم است که علاوه بر پیگیری دریافت دارو، در تجویز و مصرف دارو منطقی اقدام شود.

وی در رابطه با وضعیت آنتی بیوتیک در بیمارستان قدس افزود: با توجه به کمبودهای موجود، وضعیت دارویی در مرکز آموزشی درمانی قدس مشابه سایر مراکز درمانی می‌باشد که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، این مسئله برطرف شود.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: متأسفانه کمبود سرم‌های تزریقی و آنتی بیوتیک‌های خوراکی محدود به استان قزوین نیست و این وضعیت را در کل کشور شاهد هستیم اما مراتب کمبود دارویی توسط کارشناسان و مدیران معاونت غذا و دارو به صورت مستمر به سازمان غذا و دارو منتقل می‌شود و در حال جذب سهمیه‌های دارویی برای استان هستیم.

سیف‌اللهی در خصوص توزیع واکسن آنفلونزا و اولویت‌بندی آن برای تزریق اذعان کرد: از اواخر شهریور ماه به صورت منظم توزیع واکسن آنفلونزا صورت پذیرفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تاکنون اولویت‌بندی برای توزیع این نوع واکسن ابلاغ نشده است.

مشکل کمبود آنتی بیوتیک کودکان تا چند روز آینده برطرف خواهد شد

وی اذعان کرد: به طور کلی در تامین داروی بیماران خاص مشکلی وجود ندارد اما گاهی در برخی از موارد کمبودهای پیش آمده که به صورت مقطعی و سراسری است.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در خصوص داروهای تولید داخل مشکلی وجود ندارد و تنها برخی مواقع در برخی داروهای خارجی مورد درخواست بیماران و پزشکان دچار کمبود می‌شویم.

سیف‌الهی تصریح کرد: با توجه به واردات محموله آنتی‌بیوتیک به کشور؛ در روزهای آتی این اقلام دارویی به استان‌ها تزریق می‌شود و امیدواریم مشکل کمبود آنتی بیوتیک کودکان نیز برطرف شود.

وی در پایان گفت: مراجعین محترم می‌توانند جهت اطلاع رسانی موارد کمبود دارویی و پیگیری با شماره 190 و یا شماره 33663835 در تمامی روزهای هفته به جز پتجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت 7.30 الی 15.15 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

منبع: شاخص خبر 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان