۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین ۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین مشغول تحصیل هستند
کد خبر: ۳۵۹۷۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۳ ساعت: ۲۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین مشغول تحصیل هستند

حمیدرضا مشهدی گفت: در استان قزوین قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو اعم از دانشجو معلم و مهارت آموز در هفت رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند

۲۵۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قزوین مشغول تحصیل هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حمیدرضا مشهدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ظهر امروز (شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خیلی متاثر از دولت‌هایی است که روی کار آمده‌اند؛ به طوری که در اواخر دولت آقای هاشمی سالی ۲۵ هزار دانشجو، ورودی دانشگاه فرهنگیان بود که این آمار در پایان دولت خاتمی به ۴ هزار نفر در سال رسید و بدین ترتیب دانشگاه فرهنگیان تقریبا تا آستانه تعطیلی پیش رفت.

وی افزود: در دولت نهم و دهم آمار پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ هزار نفر در سال رسید و در ابتدای دولت روحانی مجدد این آمار کاهش پیدا کرد و به ۶ هزار نفر رسید.

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: با حضور مقام معظم رهبری در پردیس دانشگاه فرهنگیان تهران و فرمایشاتی که در مورد اهمیت این دانشگاه بیان فرمودند آمار جذب دانشجو افزایش یافت به طوریکه اکنون قریب ۱۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری اردیبهشت سال ۹۷ در بخشی از بیانات خود عنوان کردند"امروز مهمترین نیاز آموزش و پرورش کشور، معلم است و دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و هر نقطه‌ای که تربیت معلم بر آن صدق می‌کند، باید به صورت کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

مشهدی عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حدود چهار درصد دانشجویان کل کشور بود اما از حدود ۷ هزار و ۵۰۰ شهدای دانشجوی کشور یک هزار و ۷۰۰ شهید از دانشجویان تربیت معلم بودند.
 
وی بیان کرد: کسری جذب دانشجو در دولت قبل موجب شد تا کشور با کمبود شدید معلم مواجه شود و امروز تقریبا آموزش و پرورش سالانه به ۱۰۰ هزار نفر معلم برای تامین کسری موجود نیاز دارد.

این مسئول اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش طی بخشنامه ۱۴۰/۱۷۳ تکالیفی را برای مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین قائل شدند و در این بخشنامه به صراحت عنوان شده که اگر آموزش و پرورش فضاهایی از دانشگاه فرهنگیان را در اختیار گرفته در اسرع وقت به این مرکز تحویل دهد چراکه میزان جذب دانشجویان افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در استان قزوین قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو اعم از دانشجو معلم و مهارت آموز در هفت رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و با توجه به مجوزهای صادر شده از سوی شورای گسترش آموزش عالی، امکان جذب یک هزار دانشجو در رشته‌های دیگر نیز در طی سال‌های آتی وجود دارد؛ از این رو یکی از چالش‌های مهم پیش رو گسترش کمی و کیفی فضاهای آموزشی و سراهای دانشجویی می‌باشد.
 
مشهدی در پایان بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم آموزش و پرورش به معلم در شرایط فعلی و سال‌های آتی و وظیفه خطیر دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها مرجع تأمین کننده معلم برای این نهاد، توجه به تأمین فضا و امکانات مورد نیاز برای تربیت معلم در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اهم ضروریات است.

انتهای پیام/۷۰۰۳    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان