۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین پیشرفت ایران در حوزه‌های علمی سبب خشم دشمن شده است
کد خبر: ۳۵۹۶۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۱۴ ساعت: ۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

وزیر آموزش و پرورش:

پیشرفت ایران در حوزه‌های علمی سبب خشم دشمن شده است

یوسف نوری با بیان اینکه اولین اقدام برای رسیدن به جامعه تمدن ساز اخلاق مداری، علم و تهذیب است، گفت: پیشرفت ما در حوزه‌های علمی بسیار قابل چشمگیر بوده به گونه‌ای که دشمنان نسل جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده است.

پیشرفت ایران در حوزه‌های علمی سبب خشم دشمن شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ یوسف نوری ظهر امروز در دیدار با دانش‌آموزان برگزیده استان قزوین در اداره‌کل آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: شما دانش‌آموزان را به عنوان آینده سازان گام دوم انقلاب و تمدن سازان با مولفه‌های بیان شده از سوی رهبری می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه اولین اقدام برای رسیدن به جامعه تمدن ساز اخلاق مداری، علم و تهذیب است، افزود: پیشرفت ما در حوزه‌های علمی بسیار قابل چشمگیر بوده به گونه‌ای که دشمنان نسل جوان و نوجوان را مورد هدف قرار داده و با هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی خود تلاش دارند این نسل را در مکتب و اردوگاه خود وارد کنند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در حوزه علم و پژوهش دانش‌آموزان ما مورد هجمه دشمن قرار گرفته است؛ در مدت دوران اوج گیری کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس، هیچ مجمع بین‌المللی پیگیر 26 ماه تعطیلی مدارس ما نبوده اما امروز همه وارد شده و به دنبال غیرحضوری کردن آن و تشویق و نوجوانان و کودکان به استفاده از فضای مجازی هستند تا فضای کشور را به چالش بکشند.

 نوری با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانش کشور اذعان کرد: بهترین اساتید را برای المپیادها داشته و رتبه‌ها و مدال‌های ارزشمندی را در این زمینه کسب کرده‌ایم؛ برای جدیت در علم‌آموزی و پژوهشگری باید دانش‌آموزان را توجیه کنیم.

وی گفت: شما دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور باید در حوزه فرهنگی، هنری و پژوهشی عمیق‌تر عمل کرده و در کسب علم اهتمام بورزید و تحقق آن به عنوان دغدغه شما باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بیان انتقاد لازم است از افراد شایسته و منطقی پیروی کنیم نه افرادی که سخنان ناهنجار و غیرمتعارف بیان می‌کنند.

نوری با اذعان به اینکه تمدن نوین انقلاب اسلامی به پشتوانه جوانان و نوجوانان میهن اسلامی محقق می‌شود، بیان کرد: لازم است دانش‌آموزان نخبه در عرصه‌های مختلف برای کمک به تقویت سایر دانش‌آموزان، گروه‌های جهادی را در مدارس ساماندهی کنند.

وی در پایان یادآور شد: این نظام به گونه‌ای کار کرده که به لحاظ علمی و تربیتی با ظرفیت نسل جوان بتواند قله‌های پیشرفت را کسب کرده و الگوی شما باید بزرگانی مانند شهید حاج قاسم باشد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان