۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین مدرسه میراث فرهنگی در استان قزوین تاسیس می‌شود
کد خبر: ۳۵۹۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۱۳ ساعت: ۱۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

مدرسه میراث فرهنگی در استان قزوین تاسیس می‌شود

نقی سیاهکالی مرادی از طرح تاسیس مدرسه میراث فرهنگی خبر داد و گفت: جهت ایجاد رشته‌های صنایع دستی و احیای مشاغل سنتی و هنری شهر قزوین راه اندازی هنرستان وابسته به میراث فرهنگی با همکاری این سازمان انجام خواهد شد.

مدرسه میراث فرهنگی در استان قزوین تاسیس می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم ایجاد مدارس در کنار شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: اکنون به دنبال رایزنی برای احداث ۷ فضای فنی حرفه‌ای و کار و دانش در کنار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی استان هستیم.

وی افزود: این مدارس برای تربیت نیروهای متخصص و زبده کارگشا خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: توسعه کمی سرانه فضای آموزشی استان ۶.۸ مترمربع و سرانه فضای کارگاهی ۳.۱ مترمربع است و با رنج استاندارد کشور که ۱۳.۱ مترمربع می‌باشد فاصله داریم.

کسب رتبه اول بین المللی در مسابقات نقاشی

این مسئول با اشاره به جایگاه فعلی استان در توسعه کیفی بیان کرد: قزوین رتبه اول بین‌المللی مسابقات نقاشی، رتبه دوم کشوری المپیادها و مسابقات فنی و حرفه‌ای، رتبه سوم جشنواره‌های هنری کشور، رتبه چهارم قبولی و دانش‌ آموختگان کشور و رتبه سوم قبولی در کنکور فنی و حرفه‌ای کشور را دارد.

سیاهکالی با تاکید بر اهمیت به کارگیری پارک علم و فناوری عنوان کرد: جهت ایجاد مراکز رشد و کارآفرینی و آموزش و هدایت معلمان و دانش آموزان با پارک علم و فناوری قزوین همکاری به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به توسعه فضاهای فنی و حرفه‌ای استان ابراز کرد: ساخت فضاهای آموزشی هنرستانی در مهرگان، محمدیه، پونک، منطقه نواب، مینودر، کوثر، آبیک، شال، ضیاآباد، تاکستان و اقبالیه افزوده شود.

تخصیص ۸ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستا‌ن‌ها

این مسئول با اشاره به تخصیص ۸۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌ها گفت: باتوجه به تغییر کتب درسی هنرستانی، بودجه‌ای برای خرید تجهیزات جدید اختصاص داده‌ایم.

سیاهکالی مرادی از طرح تاسیس مدرسه میراث فرهنگی خبر داد و بیان کرد: جهت ایجاد رشته‌های صنایع دستی و احیای مشاغل سنتی و هنری شهر قزوین راه اندازی هنرستان وابسته به میراث فرهنگی با همکاری این سازمان انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۰ نفر تحت عنوان شهید دانش آموز رضا پناهی گفت: به دستور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش قرار بر جمع آوری این مدارس شده است.

۱۷ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد

این مسئول با اشاره به وجود ۱۷ مدرسه کانکسی در استان ادامه داد: اکنون در روستای دبیریان آبیک یک مدرسه با ۱۳ دانش آموز، در روستای حسین آباد آبیک مدرسه‌ای با ۱۲ دانش آموز، در روستای کلان الموت شرقی مدرسه‌ای با ۱۱ دانش آموز، در روستای سازان سفلی آوج مدرسه‌ای با ۲۴ دانش آموز وجود دارد که عملیات ساخت واحد‌های آموزشی آنها آغاز شده است.

سیاهکالی ابراز کرد: اهداف اصلی این طرح حذف یا ساماندهی این مدارس تا پایان سال جاری، توسعه عدالت آموزشی، ایمن سازی فضاهای آموزشی و بهسازی و زیباسازی مدارس براساس شرایط اقلیمی و بومی است.

وی تاکید کرد: بهینه سازی و سازماندهی فضاها و زیر ساخت‌های کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطه‌مند شدن و ایمن سازی مدارس از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است.

این مسئول با اشاره به پروژه مهر یا برنامه ملی بازگشایی مدارس اظهار کرد: استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار و ۹۴۵ دانش آموز با ۱۶۷ مدرسه است.

وی ادامه داد: شعار سال تحصیلی امسال مهری با نشاط با رویکر اسلامی، تحول آفرین، دانش بنیان،ارتقا فضائل اخلاقی می‌باشد.

تمام مدارس حضوری خواهند بود

سیاهکالی مرادی با تاکید بر حضوری بودن سال تحصیلی جدید عنوان کرد: اکنون تیمی برای فراهم کردن شرایط حضور دانش آموزان در مدارس فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به حضور ۴۸ درصد دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: تلاش ما بر این است که این آمار به بالای ۵۰ درصد برسد و باعث کارآفرینی در قزوین شود.

وی در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس در دوم مهرماه ۱۴۰۱ بیان کرد: امیدوارم مسئولین شهری، فرمانداران و بخشداران، شورای آموزش و پرورش مناطق را جهت بازگشایی مدارس تشکیل دهند تا در آن روز مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان