۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین فعالیت ۶۲ موکب قزوینی در اربعین حسینی
کد خبر: ۳۵۹۰۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۱ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اعلام کرد

فعالیت ۶۲ موکب قزوینی در اربعین حسینی/ اعطای وام به زائران کم‌برخوردار

سید امید برزگر گفت: تاکنون ۶۲ موکب در کشور عراق مجوز گرفتند و در ۴ قرارگاه نجف، طریق، کربلا و مسیب و یک موکب هم در شهر سامرا برپا خواهد شد.

فعالیت ۶۲ موکب قزوینی در اربعین حسینی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سید امید برزگر در نشست خبری که ظهر امروز(سه‌شنبه) در سالن جلسات ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ستاد مردمی اربعین سال ۹۱ با اعزام زائران حسینی با ۲ دستگاه اتوبوس به کربلا در استان قزوین آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: سال ۹۲ به صورت متمرکز ۱۴ اتوبوس زائر به کربلا اعزام کردیم و سال ۹۳ خدمات اسکان و برگزاری مراسمات به مجموعه خدمات افزوده شد تا اینکه در سال‌های ۹۳ -۹۴ در بحث ایجاد گفتمان اربعین ورود پیدا کردیم.
 
دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد: سال 95 شبکه مواکب در استان قزوین تاسیس و مدل قرارگاهی شکل گرفت و این امر آثار و برکات فراوانی را به دنبال داشته و موجب ساماندهی بهتر و تسهیل در اجرای امور شد.
 
این مسئول با اشاره به فعالیت 29 موکب در سال گذشته به صورت برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر بیان کرد: سال 1400 توانستیم مجوز برگزاری پیاده روی اربعین برای جاماندگان را اخذ کنیم که این اقدام را در چهار مسیر مدیریت کردیم که به صورت پایلوت در قزوین شکل گرفت و اتفاق بی‌نظیری بود.

تشکیل کاروان رسانه ستاد مردمی اربعین 

وی در ادامه به رسالت ستاد مردمی اربعین اشاره کرد و گفت: این ستاد در هفت حوزه گفتمان سازی و جریان سازی اربعین، شبکه سازی، ظرفیت یابی، ظرفیت سازی، توانمندسازی و هدایت فعالیت می‌کند که اصلی‌ترین حوزه آن بحث گفتمان سازی اربعین است.

 
برزگر تصریح کرد: حوزه فعالیت ستاد اربعین به دو بخش در ایران و عراق تقسیم و دو قرارگاه در ایران تشکیل شد که در این راستا همچنین چهار قرارگاه در کشور عراق و در شهرهای نجف، طریق، کربلا و مسیب راه‌اندازی شد که خدمات متنوعی در حوزه اسکان، تغذیه و برگزاری مراسمات برای زائران ارائه می‌شود.   
 
وی عنوان کرد: سال 98 برای اعزام 3 میلیون زائر، 9 هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده بود اما امسال تعداد اتوبوس‌ها با پیش‌بینی اعزام 5 میلیون زائر، 8 هزار دستگاه اتوبوس است که به مدیریت مناسب در بحث حمل و نقل نیاز دارد.

ثبت‌نام 29 هزار و 671 زائر قزوینی در سامانه سماح
 
دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین از ثبت‌نام 29 هزار و 671 نفر زائر قزوینی در سامانه سماح خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 62 موکب از استان قزوین در کشور عراق مجوز گرفتند و در چهار قرارگاه نجف، طریق، کربلا و مسیب و یک موکب هم در شهر سامرا برپا خواهد شد.

 
 وی ابراز کرد: مواکب خدمات دهی به زائران را از 14شهریور ماه شروع کرده و تا اربعین ادامه دارد؛ ضمن اینکه برخی موکب‌ها تا چند روز پس از اربعین هم فعال خواهند بود.
 
برزگر بیان کرد: کاروان رسانه ستاد مردمی اربعین هم با 22 عضو اهل فن و متخصص تشکیل شد که از آبیک حرکت کرده و به روایت میدانی همه ابعاد این رویداد عظیم فرهنگی خواهند پرداخت.
 
وی از پرداخت بیش از یک میلیارد تومان وام در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته تصمیم داریم به زائران حسینی با سه اولویت مواکب، مساجد و هیئت‌ها و زائران به مبلغ 2 میلیون تومان وام پرداخت کنیم که تلاش داریم این مبلغ به دو هزار نفر اعطا شود.
 
این مسئول در پایان با بیان اینکه برای ثبت نام در سامانه سماح شرط تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برداشته شده است؛ گفت: تدابیری برای اعزام زائران اولی کم‌برخوردار با مشارکت و همراهی مردم و خیرین فراهم خواهد شد.
 
انتهای پیام/7003
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان