۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین تامین خودرو مهمترین نیاز مواکب اربعین حسینی است
کد خبر: ۳۵۹۰۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۲ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

تامین خودرو مهمترین نیاز مواکب اربعین حسینی است

مهدی طاهرخانی با اشاره به نیاز مواکب به تامین خودرو گفت: مردم و خیرین از موکب‌ها در حوزه مالی، تجهیزات و خودروها حمایت کنند تا خدمات‌رسانی مناسبی به زائران در اربعین ارائه شود.

تامین خودرو مهمترین نیاز مواکب اربعین حسینی است
مهدی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه مواکب استان در حال آماده سازی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند، اظهار کرد: مردم و خیرین از موکب‌ها در حوزه مالی، تجهیزات و خودروها حمایت کنند تا خدمات‌رسانی مناسبی به زائران در اربعین ارائه شود.

وی ادامه داد: خودروهای مورد نیاز برای مواکب شامل خودروهای حمل بار، کامیونت و حمل مواد غذایی و سردخانه‌ای بوده که تعدادی از آنها تهیه شده است اما نیازمند تامین خودروها هستیم.
 
مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین اضافه کرد: باتوجه به اینکه عمده ارائه خدمات مواکب شامل اسکان، تغذیه، امورات فرهنگی و پزشکی است نیز مسئولان این موکب‌ها سعی دارند اقلام مورد نیاز را برای کمک به موکب‌داران عراقی هم به همراه داشته باشند.
 
این مسئول با اشاره به آمار آمادگی موکب‎‌های استان برای خدمات در مراسم پیاده‎‌روی اربعین بیان کرد: تاکنون 60 موکب‌دار‌ برای این بخش اعلام آمادگی کرده‌ است.
 
تعداد  مواکب اربعین قزوین در سال‌جاری افزایش یافته است
 
طاهرخانی اذعان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های موکب‌های اربعین در عراق و بخش دیگر در ورودی و خروجی مرزهای استان قزوین به زائران خدمات ارائه می‌‎دهند.
 
وی گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر، تعداد مواکب در سال‌جاری افزایش یافته و تعدادی با هم ادغام شده است چون پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زائران در اربعین سال جاری بسیار بیشتر شود.
 
این مسئول یادآور شد: چهار قرارگاه کربلا، نجف، نجف تا کربلا و شهر مسیب عراق و دو موکب دیگر در شهر سامرا برای استقرار و ارائه خدمات مواکب استان در نظر گرفته شده است.
 
وی عنوان کرد: زمان ارائه خدمات مواکب استان قزوین به زائران اربعین در بازه زمانی دهم الی بیست و سوم ماه صفر مصادف با 16 الی 29 شهریورماه است.
 
طاهرخانی در پایان بیان کرد: مسئولیت تأمین داروهای زائران اربعین حسینی در داخل کشور به دانشگاه علوم پزشکی و در خارج به هلال احمر واگذار شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان