۰۴/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ دوشنبه

صبح قزوین ۴۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند
کد خبر: ۳۵۷۹۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۰ ساعت: ۱۶:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین:

۴۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

عبداله دیدبان با اشاره به ۴۰ بیمار بستری کرونا در کل استان قزوین، گفت: اکنون ۴ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری و دو نفر از آنها بدحال هستند.

۴۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عبداله دیدبان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به برگزاری ۱۰۵ جلسه ستاد استانی کرونا در قزوین اظهار کرد: طی این جلسات یکهزار و ۴۲۶ مصوبه داشتیم که بیشتر آنها اجرایی شده است.

وی با اشاره به ۴۰ بیمار بستری کرونا در کل استان قزوین افزود: مجموع بستری‌های استان در کل دوران کرونا ۵۱ هزار و ۳۸ مورد، فوت مثبت قطعی ۲ هزار و ۸۸۷ مورد و کل ابتلا قطعی نیز ۱۴۳ هزار و ۱۴۶ نفر بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی قزوین با اشاره به ابتکارات استان در مواجهه با کرونا گفت: طرح مراقبت در منزل فقط در قزوین اجرایی شد که پزشک و پرستار بر اساس نیاز به منزل بیمار مراجعه و خدمات تشخیصی ارائه می‌دادند.

این مسئول ادامه داد: خدمات این مرکز تا پایان خرداد ماه در پیک چهارم رایگان بود و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به ۷ هزار و ۲۰۰ بیمار خدمات ارائه شد.

دیدبان عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که استان قزوین شروع کرد و سپس در کشور انجام شد بستری موقت در منزل بود.

نباید در بحث کرونا ساده‌انگاری کنیم

وی با اشاره به کنترل کرونا در قزوین ابراز کرد: با کم شدن آمار فوتی‌ها نباید با ساده انگاری از رعایت شیوه‌نامه‌ها بگذریم.

این‌ مسئول افزود: اکنون ۴ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری و دو نفر از آنها بدحال هستند.

دیدبان با اشاره به شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمون در کشور بیان کرد: در قزوین ۴ مورد مشکوک شناسایی شد که ۳ مورد آن رد و نمونه یک مورد دیگر برای بررسی به انستیتو پاستور ارسال شده است.

وی در پایان گفت: از آنجایی که استان قزوین صنعتی و در مراوده با کشورهای خارجی است یک کمیته دانشگاهی آبله برای نحوه مواجه با این بیماری تشکیل داده‌ایم.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان