۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین ۸ هزار بسته معیشتی در دهه کرامت توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۰ ساعت: ۱۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین :

فعالیت ۴۵۰۰ خادمیار در سطح استان قزوین/سال گذشته برای ۹۰۵ نفر اشتغال ایجاد شد

حسنعلی نوروزی گفت: در ایام دهه کرامت ۸ هزار بسته معیشتی و ۸ هزار پرس اطعام رضوی بین جامعه هدف توزیع خواهد شد؛ همچنین برگزاری اردوهای جهادی و میزخدمت از دیگر فعالیت‌های هماهنگ شده برای دهه کرامت است که در این راستا ۱۰ نقطه محروم شناسایی شده است.

۸ هزار بسته معیشتی در دهه کرامت توزیع می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حسنعلی نوروزی در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) به مناسبت "دهه کرامت" در سالن جلسات سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هر ساله از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا روز میلاد امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و برنامه‌های متعددی تحت عنوان "زیر سایه خورشید" در استان قزوین همزمان با سراسر کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
 
 
وی در ادامه با محکومیت حتک حرمت به امام رضا(ع) در پوستر فیلم عنکبوت مقدس افزود: با این گونه اقدامات هیچ گونه خدشه‌ای به ارادت ما نسبت به امام هشتم شیعیان و اهل بیت(ع) وارد نمی‌شود بلکه مردم با شور و انگیزه بیشتر در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های این چنینی به ارزش‌ها تلاش می‌کنند.
 
 
دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در راستای اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه بکوشیم و هدف اصلی برنامه‌های آستان قدس رضوی خدمت به مردم و محرومین است و در این راستا اقدامات مختلفی پیش‌بینی و اجرایی می‌شود.
 
وی عنوان کرد: کانون‌های خدمت رضوی در استان قزوین که وارد ششمین سال تاسیس آن شدیم با ۴ هزار و ۵۰۰ خادم‌یار و یاور رضوی در قالب ۱۹۰ کانون فعالیت‌های خوبی ارائه کرده است.

انجام بیش از 2میلیون نوع خدمت طی سال گذشته
 
نوروزی بیان کرد: برنامه‌‌های دهه کرامت از فردا با حضور خادمان رضوی و پرچم متبرک امام رضا(ع) در استان شروع می‌شود که برگزاری جشن دخترانه در سالن شهید بابایی و مراسم اختتامیه دهه کرامت در شام ولادت امام رضا(ع) در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(رع) از جمله این برنامه‌هاست.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: در بحث اطعام سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۸۳ هزار پرس غذا تهیه و به نیازمندان در سطح استان توزیع شد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: بحث کمک به محرومین، اعطای جهیزیه، سبد کالا و رسیدگی به ایتام ۸۰ هزار و ۹۰۰ مورد طی سال ۱۴۰۰ در سطح استان انجام شد.
 
وی ادامه داد: ارائه خدمات درمانی شامل ویزیت، کمک دارویی و بستری همچنین برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم با ۴ هزار و ۹۹۰ مورد خدمت، انجام مشاوره حقوقی، خانواده و تحصیلی و مددکاری ۲ هزار و ۶۰۰ مورد از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته است.
 
نوروزی بیان کرد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی و پرداخت تسهیلات و آموزش‌های اشتغالزایی برای ۹۰۵ نفر، بحث بهسازی و تعمیرات مسکن ۹۰۱ مورد که 11 مورد آن مربوط به ساخت مسکن و بیش از ۸۰۰ مورد تعمیرات جزئی و ۷۵ مورد سایر موارد بوده است.
 
اعزام ۲۱ هزار زائر اولی به مشهد مقدس 

وی در مورد انجام فعالیت جهادی در سطح استان گفت: برای این منظور گروه‌های خادمیاری تشکیل شده و به صورت فنی در این عرصه فعالیت می‌کنند که طی سال گذشته حدود یک هزار و  ۷۲۶ مورد فعالیت انجام شد؛ همچنین خدمات مربوط به کرونا ۶۷ هزار و ۲۲۲ مورد طی سال 1400 بوده است.
 
این مسئول از انجام ۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۳۲ نوع خدمت طی سال ۱۴۰۰ در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: کل ارزش خدمات انجام شده بالغ بر ۷۶۶ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال بوده است.
 
وی با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: سال گذشته تعدادی زندانی مرد و زن در استان قزوین آزاد شدند که نصف مبالغ بدهی از سوی آستان رضوی و نصف دیگر توسط ستاد دیه تامین شده است.
 
نوروزی از اعزام ۲۱ هزار زائر اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده 18 خرداد امسال هم 3 کاروان شامل 135 نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
 
وی با اشاره به خدمات پیش‌بینی شده جهت ارائه در ایام دهه کرامت گفت: در ایام دهه کرامت 8 هزار بسته معیشتی و 8 هزار پرس اطعام رضوی بین جامعه هدف توزیع خواهد شد؛ همچنین برگزاری اردوهای جهادی و میزخدمت نیز از دیگر فعالیت‌های هماهنگ شده برای دهه کرامت است که در این راستا ۱۰ نقطه محروم شناسایی شده است.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان