۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین رسانه‌ها عملکرد حوزه هنری را با "سند تحول" نقادی کنند
کد خبر: ۳۵۷۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۲ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری قزوین:

نگاه انتقادی رسانه‌ها را برای پیشرفت فرهنگ‌وهنر استان نیاز داریم/ مخالف مدیریت انتزاعی هستیم

محمدرضا امامقلی گفت: رسانه‌ها نسبت به آینده حوزه هنری قزوین ارزیابی داشته باشند تا بتوانیم سمت و سوی هنر انقلاب اسلامی در استان را ترسیم و ریل‌گذاری کنیم.

رسانه‌ها عملکرد حوزه هنری را با "سند تحول" نقادی کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدرضا امامقلی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که شب گذشته به مناسب هفته هنر انقلاب اسلامی در خانه تاریخی امیرکبیر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط مستمر با رسانه‌ها را لازمه پیشرفت در حوزه هنری می‌دانم و از اهالی رسانه استان درخواست دارم که با نقد سازنده نسبت به بررسی و واکاوی اقدامات و عملکرد یکساله حوزه هنری بپردازند.

وی افزود: رسانه‌ها نسبت به آینده حوزه هنری قزوین ارزیابی داشته باشند تا بتوانیم سمت و سوی هنر انقلاب اسلامی در استان را ترسیم و ریل‌گذاری کنیم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: سند تحول حوزه هنری قزوین با ماموریت "پرچمداری هنر پیشران و پیشرفت" تدوین شده است.

این مسئول عنوان کرد: سند تحول معیار خوبی برای نقد عملکرد حوزه هنری است؛ قرار نیست حوزه به صورت انتزاعی مدیریت شود بلکه درصدد هستیم براساس یک چشم‌انداز حرکت کنیم.

آینده فرهنگ و هنر قزوین باید ترسیم شود

امامقلی بیان کرد: عبرت‌پژوهی از گذشته که نقش تاریخ قزوین در آن پررنگ خواهد بود، توصیف و نقد وضع موجود و ترسیم از وضع آینده سه ضلع مثلث پیشرفت هستند که به ما کمک خواهند کرد تا چشم‌انداز مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: اگر تعارف را کنار بگذاریم حقیقت این است که براساس تجربه میدانی، نیازمند این هستیم چشم‌انداز مناسبی برای آینده هنر در استان ترسیم و برای رسیدن به قله پیشرفت هم‌افزایی و اختلافات را کنار بگذاریم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ابراز کرد: در حال حاضر در یک وضعیت نسبتا مطلوب قرار داریم و به سمت رشد در حال حرکت هستیم اما چشم‌انداز واقعی وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: باید برای آینده فکر کنیم که سرنوشت قزوین در حوزه هنر و فرهنگ به چه صورت رقم بخورد.

امامقلی اذعان کرد: معتقدم فعالان فضای مجازی باید به مرور در ادبیات و مدیریت عرصه فرهنگ و هنر به رسمیت شناخته شود.

رفع چالش‌ها چاره‌ای جز گفتگو ندارد

وی بیان کرد: برای رفع چالش‌ها چاره‌ای جز گفتگو نمی‌بینم در حالی که به این موضوع کمتر اهمیت داده می‌شود و کرونا هم یکی از عوامل موثر در این بحث بوده است؛ برای جامعه‌ای که می‌خواهد پیشرفت کند گفتگو از هر چیزی لازم‌تر است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین تصریح کرد: آن چیزی که ما را به عقب سوق می‌دهد نگاه قطبی، بخشی نگری و جزئی نگری است که باعث عدم پیشرفت ما می‌شود.

امامقلی در پایان گفت: نکته مهم دیگر این است که حداقل به وضع موجود راضی نباشیم چون عاملی است تا همواره برای دستیابی به وضع مطلوب تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان