۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین برگزاری طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه استان قزوین
کد خبر: ۳۵۶۵۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف استان اعلام کرد

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه استان قزوین

حجت‌الاسلام رضا نوروزی گفت: طرح آرامش بهاری امسال در ۶۰ بقعه متبرکه سطح استان قزوین برگزار می‌شود و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های لحظه تحویل سال نو و دیگر برنامه‌های مختلف فرهنگی انجام شده است.

برگزاری طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه متبرکه استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام رضا نوروزی در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: بیش از یک دهه از اجرای طرح آرامش بهاری که همه ساله در ایام سال نو در سطح بقاع متبرکه کشور و استان قزوین برگزار می‌شود؛ می‌گذرد.

وی با اشاره به وجود ۲۶۱ امامزاده و بقعه در استان قزوین افزود: قزوین یکی از استان‌های موقوفه محور و بقعه محور است که از فیوضات آن بهره‌مند هستیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: طرح آرامش بهاری همه ساله از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین سال آینده ادامه دارد؛ هر چند طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بودن درب بقاع متبرکه نمی‌توانستیم در خدمت زائرین باشیم اما امسال به دلیل فروکش کردن این بیماری شرایط برای استقبال از زائران در ایام نوروز مهیاست.

همکاری ۳۰ مبلغ بومی و غیربومی در طرح آرامش بهاری

وی بیان کرد: طرح آرامش بهاری امسال در ۶۰ بقعه متبرکه سطح استان قزوین برگزار می‌شود و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های لحظه تحویل سال نو و دیگر برنامه‌های مختلف فرهنگی انجام شده است؛ ضمن اینکه سایر بقاع متبرکه استان نیز برای لحظه تحویل سال نو برنامه دارند.

نوروزی خاطرنشان کرد: برگزاری نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در ۶۰ بقعه‌ پذیرای اجرای طرح آرامش بهاری دایر خواهد بود و برای این منظور از ظرفیت مبلغین بومی و غیربومی بهره‌مند خواهیم شد که از کارشناسان درجه یک ما هستند که دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند.

وی با اشاره به همکاری ۳۰ مبلغ در طرح آرامش بهاری اضافه کرد: ۱۷ مبلغ از قم و ۱۳ مبلغ نیز از مبلغین بومی استان قزوین در طرح آرامش بهاری به بقاع متبرکه اعزام خواهند شد.

برگزاری برنامه نسیم انتظار ویژه نیمه شعبان

این مسئول بیان کرد: ارائه مشاوره در مباحثی از قبیل تربیت فرزند، خانواده و ازدواج توسط ۱۷ مبلغ اعزامی از قم و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقات نظیر "قرآن بخوان جایزه بگیر" از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری اجرا خواهد شد.

وی ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه خادمین و هیئت امنا، فضا‌سازی بقاع متبرکه، انجام غبارروبی بقاع متبرکه تا ۲۸ اسفند، پخش پیام مقام معظم رهبری در امامزاده‌ها، اطلاع‌رسانی و تبلیغات شعار سال از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جدید است.

نوروزی عنوان کرد: در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه طی سال‌های پیش از شیوع کرونا برگزار می‌شد از ۲۳ استان زائر داشتیم که نشان می‌دهد بحث گردشگری مذهبی به خوبی در حال اجرا بوده و امیدواریم بیش از گذشته رونق یابد.

اجرای ۱۳ عنوان برنامه در هر بقعه به مناسبت نوروز
وی خاطرنشان کرد: بهترین مبلغ برای قزوین به عنوان مقصد گردشگری، مردم استان قزوین در کنار سایر ارگان‌های دخیل هستند که با اندیشیدن تمهیدات ویژه می‌توان در راستای تحقق هر چه بهتر این هدف گام برداشت.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در مجموع ۱۳ عنوان برنامه در قالب اجرای طرح آرامش بهاری در مناسبت‌های ملی و مذهبی در هر بقعه اجرا می‌شود که امیدواریم مجموع اقدامات موجب ترسیم خاطره‌ای خوش در اذهان زائران شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه نسیم انتظار به مناسبت نیمه شعبان بیان کرد: برپایی کاروان‌های سرود خیابانی با همت و حمایت اوقاف همزمان با روز نیمه شعبان در راستای ایجاد فضایی شاد برای عموم جامعه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان