۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین جوانان برای حل مشکلات کشور باید خلاقانه و شجاعانه عمل کنند
کد خبر: ۳۵۶۵۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین:

جوانان برای حل مشکلات کشور باید خلاقانه و شجاعانه عمل کنند/ جوانان مومن و انقلابی در تمدن‌سازی اسلامی پیشرو هستند

میلاد جباری گفت: برای ساختن تمدن نوین اسلامی به جوانان مومن و انقلابی نیاز است، جوانانی که ایمان محکم داشته و با تکیه بر خدا، نور امید را در درون خود روشن کرده و در برابر مشکلات استقامت کنند.

جوانان برای حل مشکلات کشور باید خلاقانه و شجاعانه عمل کنند
میلاد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: شبکه جوانان رضوی به عنوان مرکز نهضت فراگیر معرفت‌افزایی و کادرسازی در گام دوم انقلاب از ۴ سال گذشته با رویکرد معرفتی-تربیتی فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

وی افزود: این شبکه با برنامه‌ریزی و با هدف تقویت بنیه معرفتی و اعتقادی جوانان و نوجوانان کشور و آشنایی آنان با سبک زندگی اسلامی اقدام به تعریف الگوی معرفتی-تربیتی با عنوان "برترین آرزو" کرده است.

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به رسالت‌های جدید تعریف شده و با استفاده از گروه تحقیقاتی و پژوهشی زبده در بخش تامین زیرساخت نرم‌افزاری، محتوایی مناسب برای الگوی تربیتی ویژه جوان و نوجوان در قالب ۷ جلد کتاب معرفتی-تربیتی مبتنی بر علوم عقلی و مبانی علامه طباطبایی تولید شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع طی ۴ سال گذشته این محتوا توسط اساتید مجرب و آموزش دیده برای ۴ هزار دانش‌آموز نخبه و استعدادهای درخشان سراسر کشور در دوره‌ای به نام "هفت روز در بهشت" تدریس و کلیه اشکالات و البته شبهات آن در یک نظام ارزشیابی مستمر برطرف شد.

جهاد تبیین رسالت ذاتی تمام نهادهای علمی و حوزه‌های علمیه است

جباری اضافه کرد: در دیدار عوامل موسسه جوانان به عنوان دست‌اندرکاران تالیف کتب برترین آرزو با مقام معظم رهبری، ایشان ضمن تایید محتوای این کتب، بر لزوم گسترش و فراگیری آموزش این محتوا طبق الگوی اردویی هفت روز در بهشت تاکید کردند.

وی عنوان کرد: اصلی‌ترین راهبرد آموزشی دبیرخانه برترین آرزو برای ارائه الگوی تربیتی معرفتی برترین آرزو، ارتقاء سهم فهم جوان و نوجوان از فهم حافظه‌ای و حافظه محور به فهم کاربردی، تحلیلی، استدلالی و نقادانه است که اگر جوان امروز به یک چنین فهمی از دین مجهز شود و توفیق عمل خالصانه پیدا کند، راه را از بیراهه تشخیص می‌دهد و دچار سه گانه باطل، زر و زور و تزویر نخواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مرحله اول رویداد مجازی "بی‌نهایت‌ شو" که از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شده است نزدیک به ۵۰ هزار نوجوان دهه هشتادی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اقدامات شبکه جوانان رضوی در سال ۱۴۰۰ گفت: برگزاری جشن‌های مردمی و معنوی "زیر سایه خورشید"، محافل "چهارپایه خوانی" در ایام شهادت جوان‌ترین امام، اولین دوره مبانی تمدن توحیدی، محافل عزاداری "ایران خانه حضرت رضا(ع)" در ایام شهادت این امام بزرگوار، دوره مجازی "توانمندسازی در عرصه‌های مهارتی-معرفتی سدید" ویژه فعالان فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله این برنامه‌هاست.

جوانان برای حل مشکلات ساختارشکنانه، خلاقانه و شجاعانه عمل کنند

جباری عنوان کرد: ویژه برنامه ملی محافل "روضه اخت الرضا" همزمان با وفات حضرت معصومه(س) در نقاط محروم و روستایی، پنجمین دوره معارف کاربردی "برهان"، بیانی ساده و متفاوت از معارف اسلام، پویش سراسری ۸۸۸ اطعام خانگی در ۸۸۸ خانواده فاطمی همزمان با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه، دوره مجازی تربیت مربی معارفی "برهان" ویژه فعالان تربیتی از فعالیت امسال این مجموعه است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف همه آحاد حکومت اسلامی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب این است که این بیانیه را لااقل یک بار با دقت مطالعه کرده و در راستای تحقق آن در حیطه عملکرد خود قدم بردارند.

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین بیان کرد: برای ساختن تمدن نوین اسلامی به جوانان مومن و انقلابی نیاز است، جوانانی که ایمان محکم داشته و با تکیه بر خدا نور امید را در درون خود روشن و در برابر مشکلات استقامت کنند؛ همچنین انقلابی و پرانرژی بوده و برای حل مشکلات ساختارشکنانه، خلاقانه و شجاعانه رفتار کنند.

وی تصریح کرد: انسان در عرصه فرهنگی باید ابتدا خودسازی کند تا اقدامات و فعالیت‌هایی که در سطح جامعه انجام می‌دهد بر مردم تاثیر گذار باشد و ما باید از فعالیت‌های فرهنگی در راستای خودسازی و جامعه‌سازی استفاده کنیم که جامعه‌سازی منوط به خودسازی فعالان فرهنگی است.

ضرورت ورود فعالان فرهنگی به عرصه جهاد تبیین برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

جباری تاکید کرد: لازمه فعالیت فرهنگی موفق، هم‌افزایی است زیرا کاری موفق و مثمرثمر خواهد بود که با هم‌افزایی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مسئله جهاد تبیین یک مسئله جدید نیست؛ بلکه رسالت ذاتی تمام نهادهای علمی و حوزه‌های علمیه است و دلیل تاکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین، وجود خلاء‌ در رسالت‌های ماست که به درستی نتوانستیم واقعیت‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.

جوان فعال فرهنگی عنوان کرد: استکبار جهانی به شکل ناجوانمردانه با بهره‌گیری از ابزارهای متعدد از جمله رسانه‌های ارتباط جمعی، جوانان ایران زمین را مورد تهاجم فرهنگی و اعتقادی قرار داده است، بنابراین یکی از وظایف فعالان فرهنگی یا تشکل‌های مردمی ورود به عرصه جهاد تبیین برای مقابله با تهاجم یا جنگ ترکیبی دشمن است.

وی در پایان گفت: اگر مجموعه‌های تربیتی از آموزه‌های معرفتی غنی برخودار نباشد همیشه با شکست روبرو شده و نمی‌تواند نیروهای خود را به تعالی و سعادت لازم برساند‌.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان