۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین رشد ۱۶ درصدی اهدای کتاب در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۶۳۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبرداد

رشد ۱۶ درصدی اهدای کتاب در استان قزوین

فاطمه محمدبیگی از رشد ۱۶ درصدی اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: طی سال جاری با استقبال خوب مردم فرهنگ دوست قزوین، نزدیک به ۴۰ هزار کتاب به کتابخانه‌های سطح استان اهدا شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

رشد ۱۶ درصدی اهدای کتاب در استان قزوین
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از رشد 16 درصدی اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: طی سال جاری در قالب اجرای طرح اهدای کتاب، با استقبال خوب مردم فرهنگ دوست قزوین نزدیک به 40 هزار کتاب به کتابخانه‌های سطح استان اهدا شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: طرح اهدای کتاب با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه، ترویج اهدای کتاب، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و همچنین در دسترس عموم قراردادن کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در کتابخانه‌های شخصی افراد اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: این نهاد در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهتمام داشته و نسبت به روزآمدسازی و تامین منابع کتابخانه‌ها تلاش می‌کند.

وی عنوان کرد: در طرح اهدای کتاب، افراد حقیقی و حقوقی که کتاب‌های مفید و قابل‌استفاده دارند، می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه به محل سکونت خود نسبت به اهدای کتاب اقدام کرده و با انجام کار فرهنگی خداپسندانه سهمی در ارتقاء سطح فرهنگ مطالعه و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

اهدای حدود 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین

محمدبیگی ابراز کرد: اجرای طرح اهدای کتاب با مشارکت و همکاری خوب سایر دستگاه‌ها، نهادها و ادارات استان موجب افزایش منابع کتابخانه‌ها شد ضمن اینکه بسیاری از اعضای فعال کتابخانه‌ها و افراد خیر و نیکوکار نیز کتب مطالعه شده خود را به این نهاد اهدا کردند.

وی بیان کرد: کتب کمک درسی نیز از جمله کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌ها بود و افراد با این اقدام خداپسندانه در حقیقت فرصت مناسبی برای سایر اشخاصی که توان مالی جهت خرید اینگونه اقلام را به ویژه با توجه به قیمت بالای کتاب ندارند؛ فراهم می‌سازند.

این مسئول با اشاره به استقبال خوب هم استانی‌ها از اجرای طرح جذب کتب اهدایی عنوان کرد: کتب اهدا شده پس از استعلام از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تایید واحد منابع نهاد، ثبت شده و جهت استفاده سایر علاقمندان وارد چرخه امانت کتاب می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری کتابخانه عمومی استان قزوین در جهت مستندسازی طرح اهدای کتاب، اقدام به ثبت مشخصات فرد اهداکننده در سامانه نهاد کرده است.

افزایش 40 درصدی اهدای کتاب به سایر مراکز استان قزوین

محمدبیگی عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدارس، موسسات و دستگاه‌ها اقدام به راه‌اندازی کتابخانه می‌کنند و کتابخانه‌های مشارکتی هم نیاز به تقویت منابع خود دارند نیز کتابخانه‌های عمومی استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در این زمینه همکاری لازم را دارد.

وی اضافه کرد: اهدای کتاب به سایر مجموعه‌ها از طریق مرکز مبادله کتاب که در کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین مستقر است و با توجه به اولویت‌ها و نیازسنجی صورت گرفته به مجموعه‌های درخواست کننده اهدا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: میزان کتب اهدایی از مرکز مبادله به سایر مراکز نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد داشته است به طوری که از 7 هزار و 239 کتاب در سال 99 به 12 هزار و 774 کتاب در سال جاری رسیده است.

وی در پایان گفت: تمام همت و تلاش کتابخانه‌های عمومی استان قزوین این است که بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را گسترس داده و امکان توزیع عادلانه منابع و کالاهای فرهنگی را برای عموم مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان