۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین ضرورت تبیین و ترویج سیره علوی برای نسل جوان
کد خبر: ۳۵۶۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۹ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان کرد

ضرورت تبیین و ترویج سیره علوی برای نسل جوان

قاسم الله یاری با تاکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ علوی و غدیر به ویژه برای نسل جوان گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی روی مسائل اعتقادی تمرکز ویژه‌ای داشته و در تلاش برای شبهه افکنی و ایجاد انحرافات در این گونه مباحث هستند.

ضرورت تبیین و ترویج سیره علوی برای نسل جوان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ظهر امروز(دوشنبه) در مراسمی که با حضور مسئولان استان قزوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی غدیر قزوین برگزار شد؛ برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور معرفی شدند.
 
قاسم اللهیاری در این نشست اظهار کرد: روند برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی میلاد نور حاکی از آن است که کاری در طراز کشوری انجام شده و علاقمندان در گروه‌های سنی و اقشار مختلف از اقصی نقاط کشور در این برنامه فرهنگی شرکت کردند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین افزود: در سال‌های اخیر با همت بنیاد بین‌المللی غدیر به مسئله غدیر به خوبی پرداخته شده و مورد توجه قرار گرفته زیرا جزو مسائلی است که دشمن برای آن سرمایه گذاری می‌کند.

 
وی عنوان کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی روی مسائل اعتقادی تمرکز ویژه‌ای داشته و در تلاش برای شبهه افکنی و ایجاد انحرافات در این گونه مباحث هستند.
 
اللهیاری در پایان با تاکید بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ علوی و غدیر به ویژه برای نسل جوان گفت: امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی همچنان تداوم داشته باشد به طوریکه غدیر فقط مختص به ایام خاصی از سال نباشد.
 
در ادامه فاطمه محمدبیگی بیان کرد: خوشبختانه این مسابقه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و کتاب انتخاب شده نیز اثری با نثری روان بود و امیدواریم در مسیر بازبینی و شناخت مسئله غدیر و مهدویت و آشنایی بیشتر با ائمه اطهار موثر باشیم.

 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: محتوای نهج البلاغه بسیار ارزشمند است و باید تلاش کنیم تا با انجام اقدامات اثربخش همه جامعه را به سمت درک این مفاهیم ترغیب و تشویق کنیم.
 
وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم در قالب نشست‌های بازخوانی و بازنمود، جلساتی برگزار شود تا همگان از چشمه عظیم معرفتی نهج‌البلاغه و کلام امیرالمومنین در ابعاد مختلف زندگی خویش بهره ببرند.
 
در ادامه برنامه حجت الاسلام محمد محمودی عنوان کرد: برای اینکه نهج البلاغه از فضای صرفا کتابخوانی خارج شده و در همه سطوح زندگی ما جاری و ساری شود، نیاز به کارهای شاخص هنری دارد.

 
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: استمرار حاکمیت و تبدیل آن به یک تمدن حتما باید از منشا اولیه آن یعنی کلام نورانی امیرالمومنین باشد که همچنان در حوزه‌های فردی و حاکمیتی راه‌گشاست.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان