۰۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ یکشنبه

صبح قزوین برگزاری جشن پایان صدور اسناد کاداستر در سال آینده
کد خبر: ۳۵۶۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۵ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبرداد:

برگزاری جشن پایان صدور اسناد کاداستر در سال آینده

حسن بابایی گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد کشور باید تا پایان سال ۱۴۰۱ جشن اتمام صدور اسناد حدنگار (کاداستر) را برگزار کنیم.

برگزاری جشن پایان صدور اسناد کاداستر در سال آینده

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛حسن بابایی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، گفت: از ۱۶۲ میلیون هکتار کل مساحت کشور، ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه‌های ملی است.

وی افزود: در بدو شروع به کار، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده بود و کاستی‌هایی وجود داشت و تا پایان سال ۹۸ باید حدنگار را تمام می‌کردیم که با توجه به تاخیرها، قرارگاه جهادی شهید سلیمانی را در این زمینه راه اندازی کردیم.

بابایی خاطرنشان کرد: با این همت، در مدت چهار ماهه امسال برای ۳۰ میلیون عرصه ملی اسناد کاداستری صادر شده که باید از مسوولان متولی تشکر کنیم.

وی افزود: هرکجا استان‌ها موفق بوده اند ناشی از زحمات سایر مدیران نیز بوده و همدلی موجب موفقیت آن‌ها شده و در قزوین همکاری مدیران استانی و پیگیری موجب شده بیش از ۹۵ درصد اراضی ملی اسناد کاداستری داشته باشند و قزوین از استان‌های پیشرو در اسناد کاداستری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در مرحله دوم ثبت لایه‌های کشاورزی و زراعی را شروع کرده ایم که جلوی زمین خواری را در این اراضی می‌گیرد.

وی افزود: در این زمینه از بحث اعتباری و مالی مشکل نداریم و از این طرح حمایت می‌کنیم.

بابایی تأکید کرد: این طرح در ۳۰ تا ۴۰ روستا آغاز شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ جشن پایان کاداستر را برگزار کنیم.

گاهی حکمی صادر می‌شود که خود زمین خوار، حرام خوار و لطمه زننده نیز تعجب می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار آقای بابایی، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: اراضی و املاک علی القاعده به جایی ثابت اشاره می‌شود که استحکام آن نباید به هم بخورد و مال بیت المال و کشاورزی باید همانجا استفاده شود و اگر جابه جایی صورت گیرد یعنی در امانت خداوند خیانت شده است.

وی افزود: اگر این مساله حل شود اختلافات از بین می‌رود و شکم‌ها به حرامخواری عادت نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: اگر در امانتی خیانت شد و کسی حکم صادر کرد که خیانت نشده است، خود و خانواده اش دچار حرام شده اند و حرام آنقدر آفت بار است که امام حسین (ع) به دشمنانش گفت شکم شما از لقمه‌های حرام پر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: احکام صادر شده در پرونده‌های قضایی بر اساس بینات و شهود است، ولی رسول خدا (ص) گفته حتی اگر من، حکمی صادر کردم و طرف پرونده می‌دانست مال متعلق به او نیست نباید به آن دست ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: ماجرای هفت سنگان، نیاوران و ماجرا‌های دیگر در استان قزوین در جریان است و جابه جایی‌های رفاقتی اراضی، علاوه بر آسیب زایی، اعتماد مردم را هم به آتش می‌کشد.

وی افزود: یکی از جا‌هایی که باید به آن توجه کنیم شکواییه‌های مردم یا پرونده‌هایی است که زندگی مردم را به آتش می‌زند، چون گاهی با ادله و اسناد، حیله و نیرنگ در پرونده‌ها صورت می‌گیرد که موجب بلا و آفت می‌شود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اعتماد مردم سرمایه مهمی است و باید به آن‌ها بازگردد، تصریح کرد: بسیاری از مردم در قصه اجرای عدالت می‌سوزند و گاهی جرأت نمی‌کنند حرف بزنند و کاری نمی‌کنند؛ آیا به اعتماد آن‌ها لطمه وارد نمی‌شود؟

وی افزود: در سفر رئیس قوه قضاییه به استان قزوین عرض کردم اگر در این موضوعات کوتاهی کنیم خسارت بار است و موجب به آتش کشیدن اعتماد مردم می‌شود، همین مردم در مقابل رژیم شاهنشاهی و دفاع مقدس ایستادگی کردند و در دفاع از حرم، مقاومت اسلامی را به وجود آوردند و نباید با اعتماد آن‌ها بازی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: گاهی حکمی صادر می‌شود که خود زمین خوار، حرام خوار و لطمه زننده نیز تعجب می‌کنند و این‌ها مسایل مهمی است که گفتن آن‌ها حتی برای من هم هزینه‌های زیادی دارد، ولی باید بگویم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: هرکس کارش را براساس ایمان و عاقلانه، با مطالعه و طبق اسناد انجام دهد مورد حمایت خداوند قرار می‌گیرد و هرکس حق را رها کند به ذلت کشیده می‌شود.

وی افزود: قانون، حق و عدالت باید در کنار هم باشند تا طعم عدالت به همه مردم چشیده شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان